خرید اینترنتی کتاب و محصولات فرهنگی

پیشنهاد بازی؛ برق برای همه!
 

پیشنهاد بازی؛ برق برای همه!

در بازی « شبکه‌ی نیرو » (Power Grid)، با توسعه‌ی نیروگاه‌ها و شبکه‌های نیرو، برق بیشتری تولید کنید تا برنده‌ی بازی شوید.
یکشنبه، 16 آبان 1400 | Article Rating

این روزها که برق یکی از مشکلات ما شده و با نبودنش دست‌وپنجه نرم می‌کنیم، می‌توانیم سراغ بازی‌ای برویم که به صورت شماتیک به ما نشان می‌دهد سیستم برق‌رسانی چگونه شکل می‌گیرد، اقتصادش چگونه است و چگونه کار می‌کند. شبکه‌ی نیرو البته یک بازی استراتژیکِ تقریبا سخت، پر از جزییات و زمان‌بر است که به مذاق هر کسی ممکن است خوش نیاید. بنابراین اگر این مدل بازی‌ها را می‌پسندید سراغ ادامه‌ی مطلب بروید.
هر طرف صفحه‌ی بازی به سیستم برق‌رسانی یکی از کشورهای آلمان یا آمریکا تعلق دارد. روی نقشه‌ی هر کشوری چند ناحیه به صورت رنگ‌بندی مشخص شده و در هر ناحیه هفت شهر قرار دارد. سیستم برق‌رسانی هر شهر هم در سه گام تکمیل می‌شود و هر گام که جلوتر بروید هزینه‌ی بیشتری هم برای‌تان خواهد داشت.
اما چگونه باید به این شهرها برق رساند؟ شما ابتدا باید نیروگاه بخرید. با کمک پول مخصوص بازی که در ابتدا به مقدار مشخصی به هر بازیکن داده می‌شود، می‌توانید این نیروگاه‌ها را تهیه کنید. روی کارت این نیروگاه‌ها هم مشخص شده از چه منبع و به چه میزانی انرژی دریافت می‌کنند تا بتوانند برق تولید کنند. البته هر نیروگاه ظرفیت تولید محدودی دارد و شما هم فقط تا سه نیروگاه می‌توانید داشته باشید. بنابراین در طول بازی ممکن شما نیروگاه‌های قدیمی را با نیروگاه‌های جدید و قدرتمندتر عوض کنید.
بعد از این مرحله سراغ ساخت ایستگاه برق در شهر می‌روید و با توجه به انداخته‌ی مالی چند ایستگاه در شهرهای مختلف می‌سازید. شما در هر شهر فقط حق ساخت یک ایستگاه را دارید و برای اینکه هزینه‌هاتان سرسام‌آور نشود باید ایستگاه‌ها را در شهری‌های نزدیک بهم بسازید. در آخر با توجه به نیروگاه‌هایتان، میزان سوختی که برایشان تهیه کردید و ایستگاه‌هایی که ساختید پول دریافت می‌کنید تا دوباره یک دور دیگر را شروع کنید. بازی زمانی به پایان می‌رسد که یکی از بازیکنان به تعداد ایستگاه مشخصی برسد و پس از آن برنده آن کسی است که بیشترین برق را به ایستگاه‌ها رسانده باشد.

شما می‌توانید این بازی جذاب را هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین و تنها با چند کلیک از لینک زیر سفارش بدهید: shop.bagheketab.com

اطلاعات بازی
 تعداد نفرات: ۲ تا ۶ نفر
 زمان بازی: ۱۲۰ دقیقه
رده‌ی سنی: بالای ۱۲ سال
درجه‌ی سختی: تقریبا سخت

تصاویر
  • پیشنهاد بازی؛ برق برای همه!
  • پیشنهاد بازی؛ برق برای همه!
  • پیشنهاد بازی؛ برق برای همه!
  • پیشنهاد بازی؛ برق برای همه!
  • پیشنهاد بازی؛ برق برای همه!
  • پیشنهاد بازی؛ برق برای همه!
  • پیشنهاد بازی؛ برق برای همه!
  • پیشنهاد بازی؛ برق برای همه!
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: