خرید اینترنتی کتاب و محصولات فرهنگی

بازی «کوپوبا»؛ جریمه نشو تا برنده شی!
 

بازی «کوپوبا»؛ جریمه نشو تا برنده شی!

در بازی «کوپوبا» باید دستتان را از کارت‌ها خالی کنید تا با کم‌ترین امتیاز منفی برنده‌ی بازی شوید.
یکشنبه، 24 اسفند 1399 | Article Rating

این بازی یک بازی کاملا کارتی است. یعنی نه تاس دارد و نه صفحه‌ی بازی. برای همین بساط آن به‌راحتی پهن و جمع می‌شود. در بازی ۱۰۴ کارت وجود دارد و روی این کارت‌ها از عدد ۱ تا ۱۰۴ نوشته شده. همچنین روی آنها تعداد جریمه‌ها هم مشخص شده. این اعداد سرنوشت بازیکنان و فرد بازنده را تعیین می‌کنند.

برای شروع بازی کافی است کارت‌ها را بُر بزنید و سپس به هر بازیکن ۱۰ کارت به پشت بدهید. روی زمین هم چهارکارت به صورت عمودی و از عدد پایین‌تر به بالاتر بچینید. اینجا از قانون اصلی بازی رونمایی می‌شود. اعدادی روی چهار کارت اول به ما می‌گویند که چه کارتی باید بازی کنیم. شما تنها حق دارید عدد بزرگ‌تری نسبت به کارت‌هایی که روی زمین قرار دارد، قرار بدهید. گذاشتن عدد پایین‌تر به این معنی است که بخشی از کارت‌های روی زمین به عنوان جریمه به شما تعلق می‌گیرد.

اما قانون بعدی. برخلاف بیشتر بازی‌ها اینجا نفر شروع کننده نخواهیم داشت. همه‌ی بازیکنان یک کارت از دست انتخاب می‌کنند و به پشت روی زمین می‌چینند. سپس همه با هم این کارت‌ها را برمی‌گردانید. بازیکنی که عدد کارتش از همه کمتر بود بازی را شروع می‌کند و کارتش را سمت راستی یکی از کارت‌های روی زمین می‌گذارد.

به این ترتیب بازی تا زمانی ادامه پیدا می‌کند که یکی از شرکت‌کننده‌ها عدد جریمه‌اش به ۶۶ برسد. بازی در این لحظه به پایان می‌رسد و نفر بازنده‌ی بازی مشخص می‌شود. همانطور که می بینید قوانین بازی ساده و در حد دانستن ریاضی دوران دبستان است. هر چند نکات ریزی در بازی وجود دارد که می‌تواند لذت آن را چند برابر کند.

شما می‌توانید این بازی جذاب را هم به صورت حضوری و هم به صورت تلفنی از دو فروشگاه زیر تهیه کنید:
کتاب‌فروشی بزرگسال: ۰۲۱۹۶۰۴۵۶۹۳
کتاب‌فروشی کودک و نوجوان: ۰۲۱۹۶۰۴۵۷۴۴
همچنین می‌توانید تنها با چند کلیک به صورت اینترنتی از لینک زیر سفارش بدهید: shop.bagheketab.com

اطلاعات بازی:
 تعداد نفرات: ۲ تا ۱۰ نفر
 زمان بازی: ۴۵ دقیقه
رده سنی: بالای ۸ سال
درجه‌ی سختی: آسان

📷تصاویر داخل بازی: دیجی‌کالا

 

تصاویر
  • بازی «کوپوبا»؛ جریمه نشو تا برنده شی!
  • بازی «کوپوبا»؛ جریمه نشو تا برنده شی!
  • بازی «کوپوبا»؛ جریمه نشو تا برنده شی!
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: