خرید اینترنتی کتاب و محصولات فرهنگی

بازی«تارگی»؛ نبرد قبیله‌ها
 

بازی«تارگی»؛ نبرد قبیله‌ها

در این بازی به شمال آفریقا سفر می‌کنیم، جایی که یکی از اقوام بربر که در زبان فارسی به آنها «طوارق» می‌گوییم در آن داد و ستد و زندگی می‌کنند.
شنبه، 22 آذر 1399 | Article Rating

به مردمان این قوم تارگی می‌گویند. بازی روایتِ رقابتِ دو قبلیه از این قوم است که می‌خواهند عنوان قبیله برتر را از آن خود کنند. و طبق معمول شما رهبر یکی از این قبیله‌ها هستید و با ترفندها، استراتژی‌ها و انتخاب‌هایتان مسیر پیروزی را برای قبیله‌تان هموار می‌کنید.

صفحه این بازی دو نفره از سه دسته کارت تشکیل می‌شود. بله، درست شنیدید. صفحه این بازی برخلاف معمول از یک صفحه از پیش تعیین‌شده ثابت تشکیل نشده است. بلکه با چینش 25 کارت به صورت 5*5 درست می‌شود: دسته اول کارت‌های مرزی نام دارد که کارت‌های ثابتی هستند و در طول بازی تغییر نمی‌کنند. همانطور که از نام آنها مشخص است این کارت‌ها کناره صفحه بازی را شکل می‌دهند. دسته دوم و سوم کارت‌های قبایل و کالا هستند که با استفاده از آنها مرکز صفحه بازی را درست می‌کنیم.

اما به جز کارت‌ها، مکانیک‌های دیگری هم در بازی وجود دارد که با استفاده از آنها می‌توانید تاکتیک‌های خود را پیش ببرید. شما سه مهره کارگر دارید که با استفاده از قوانین بازی آنها را روی صفحه بازی می چینید تا مشخص شود کدام یک از کارت‌های وسط صفحه که حکم منابع را دارند به شما می‌رسند. بعد از دریافت این کارت‌ها یا شما به منبع خاصی می‌رسید یا می‌توانید قبلیه خودتان را گسترش دهید یا امکان مبادله را برای شما فراهم می‌کند.

اما این همه بازی نیست و جزییات دیگری مانندی مهره دزد هم در بازی وجود دارد که می‌تواند حسابی بازی را پیچیده و دلچسب‌تر کند. و در کل تارگی به عنوان یک بازی دو نفره اصلا بازی آسان و ساده‌ای نیست اما با همین سختی‌هایش به یکی از برترین بازی‌های سبک استراتژیک تبدیل شده. شما می‌توانید این بازی جذاب را هم به صورت حضوری و هم به صورت تلفنی از دو فروشگاه زیر تهیه کنید:

کتاب‌فروشی بزرگسال: ۰۲۱۹۶۰۴۵۶۹۳

کتاب‌فروشی کودک و نوجوان: ۰۲۱۹۶۰۴۵۷۴۴

همچنین می‌توانید این بازی را از سایت فروش اینترنتی باغ کتاب تهران تهیه کنید.

 

تصاویر
  • بازی«تارگی»؛ نبرد قبیله‌ها
  • بازی«تارگی»؛ نبرد قبیله‌ها
  • بازی«تارگی»؛ نبرد قبیله‌ها
  • بازی«تارگی»؛ نبرد قبیله‌ها
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: