خرید اینترنتی کتاب و محصولات فرهنگی

«چهار عاشقانه»؛ سروده‌های عاشقانه چهار شاعر
 

«چهار عاشقانه»؛ سروده‌های عاشقانه چهار شاعر

اگر در این روزهای آخر پاییزی هوس خواندن شعرهایی لطیف، نغز و عاشقانه کرده‌اید، کتاب «چهار عاشقانه‌» را از دست ندهید. این کتاب در واقع چهار مجموعه شعر از چهار شاعر در یک کتاب است. شاعرانی که به سرودن شعرهای عاشقانه‌ی خواندنی مشهورند.
ﺳﻪشنبه، 21 بهمن 1399 | Article Rating

چهار مجموعه‌ی این کتاب عبارتند از: «هوا را از من بگیر خنده‌ات را نه» سروده‌ی پابلو نرودا، «تو را دوست دارم چون نان و نمک» سروده‌ی ناظم حکمت، «در بندر آبی چشمانت» سروده‌ی نزار قبانی و «خاطره‌ای در درونم است» سروده‌ی آنا آخماتوا است. احمد پوری مترجم شعرهای این کتاب است.
شعری از کتاب، سروده‌ی نزار قبانی: «در بندر آبی چشمانت/ باران رنگ‌های آهنگین می‌وزد/ خورشید و بادبان‌های خیره‌کننده/ سفر خود را در بی‌نهایت تصویر می‌کنند/ در بندر آبی چشمانت/ پنجره‌ای گشوده به دریا/ و پرنده‌هایی در دوردست/ به جست‌وجوی سرزمین‌های به دنیا نیامده/ در بندر آبی چشمانت/ برف در تابستان می‌آید/ کشتی‌هایی با بار فیروزه/ که دریا را در خود غرقه می‌سازند/ بی‌آنکه خود غرق شوند/ در بندر آبی چشمانت/ بر صخره‌های پراکنده می‌دوم چون کودکی/ عطر دریا را به درون می‌کشم/ و خسته بازمی‌گردم چون پرنده‌ای/ در بندر آبی چشمانت/ سنگ‌ها آواز شبانه می‌خوانند/ در کتاب بسته‌ی چشمانت/ چه کسی هزار شعر پنهان کرده است؟/ ای کاش، ای کاش دریانوردی بودم/ ای کاش قایقی داشتم/ تا هر شامگاه در بندر آبی چشمانت/ بادبان برافرازم.» 

چهار عاشقانه
مترجم: احمد پوری
۳۴۶ صفحه
نشر چشمه‌

برای تهیه کتاب «چهار عاشقانه» به فروشگاه آنلاین باغ کتاب به آدرس shop.bagheketab.com مراجعه کنید.
 

تصاویر
  • «چهار عاشقانه»؛ سروده‌های عاشقانه چهار شاعر
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: