خرید اینترنتی کتاب و محصولات فرهنگی

فیزیک را در چند دقیقه بخوانید
به بهانه چاپ دوم کتاب «فیزیک در چند دقیقه»:
 

فیزیک را در چند دقیقه بخوانید

کتاب «فیزیک در چند دقیقه» نوشته جایلز اسپارو و با ترجمه مائده گلچین عارفی و فاطمه اربابی‌فر به چاپ دوم رسید.
دوشنبه، 03 آذر 1399 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی باغ کتاب تهران، کتاب «فیزیک در چند دقیقه» نوشته جایلز اسپارو و با ترجمه مائده گلچین‌عارفی، فاطمه اربابی‌فر و ویراستاری علمی محمود حاج‌زمان توسط نشر شهر منتشر شده است. این کتاب از سری کتاب‌های «در چند دقیقه» است که پیشتر توسط نشر شهر به چاپ رسیده بود.

«فیزیک در چند دقیقه» به سبک سایر کتاب‌های مجموعه «در چند دقیقه» 200 مفهوم کلیدی از فیزیک را به صورت مصور و به زبان ساده برای مخاطبان خود مطرح کرده است. کتاب در10 فصل مفاهیم اساسی فیزیک را با هدف آشنایی مقدماتی با این علم توضیح می‌دهد. فصل‌های این کتاب شامل «مکانیک کلاسیک»، «امواج»، «ترمودینامیک»، «الکترومغناطیس»، «ماده»، «الکتریسیته»، «فیزیک هسته‌ای»، «فیزیک کوانتومی»، «فیزیک ذرات»، «نسبیت و کیهان شناسی» است.

به سبک سایر کتاب‌های مجموعه «در چند دقیقه» که هریک به موضوعی در حوزه علوم پایه یا علوم انسانی می‌پردازند؛ این کتاب نیز شما را به سفری در جهان فیزیک می برد. از آزمایش های کلاسی‌ای که خاطره ای دور از آنها داریم آغاز می‌شود و تا مرزهایی که علم در فلسفه ادغام می شود پیش می‌رود. «فیزیک در چند دقیقه» با تلاش‌ کرده است تا با وجود محدودیت در مطرح کردن مباحث و با نیت پرهیز از معادلات پیچیده، مخاطب خود را تا حدی با علم فیزیک آشنا و به آن علاقه‌مند کند.

در بخشی از کتاب می‌‌خوانیم: «نیروی گداخت قابلیت تولید میزان عظیمی انرژی ارزان و پاک را نوید می‌دهد. در واقع هدف راکتور گداخت این است که اتفاق‌هایی را که در دل خورشید روی می‌دهد تکرار کند؛ یعنی هسته‌های هیدروژن را با هم بیامیزد تا سبک‌ترین عنصر بعدی، هلیم، را به وجود آورد و انرژی آزاد کند. گداخت هسته‌های هیدروژن «عادی» شرایطی می‌طلبد که ایجاد آن روی زمین هنوز میسر نشده است. بنابراین راکتورهای آزمایشی برای بازسازی و تکرار مرحله بعدی زنجیره گداخت خورشیدی طراحی شده‌اند و هسته‌های ایزوتوپ‌های سنگین‌تر هیدروژن یعنی دوتریم و تریتیم را ترکیب می‌کنند تا هلیم تولید کنند.»

«فیزیک در چند دقیقه» در قطع خشتی کوچک و در 416 صفحه و با قیمت 33 هزار تومان روانه بازار شده است.
این کتاب را می توانید از باغ کتاب تهران، کتابفروشی‌های معتبر و فروشگاه اینترنتی باغ کتاب تهران تهیه کنید.

تصاویر
  • فیزیک را در چند دقیقه بخوانید
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: