خرید اینترنتی کتاب و محصولات فرهنگی

کتاب زندگانی حضرت محمد(ص)، پرتره‌ای از آخرین پیامبر
 

کتاب زندگانی حضرت محمد(ص)، پرتره‌ای از آخرین پیامبر

اگر دنبال کتابی می‌گردید که با نثری ساده و داستان‌گونه همه‌ی وقایع مربوط به زندگی پیامبر(ص) را روایت کند، کتاب «زندگانی حضرت محمد(ص)» مرحوم آیت‌الله سیدهاشم رسولی‌محلاتی را بخوانید. کتابی با ۱۵ فصل از روزهای قبل از تولد ایشان تا آخرین روزهای زندگی‌شان.
شنبه، 24 آبان 1399 | Article Rating

فصل اول کتاب به بررسی «نسب» رسول خدا(ص) اختصاص دارد و نویسنده تلاش می‌کند با بررسی پیشینه‌ی قوم‌های مختلف در آن زمان عربستان، نسب ایشان را شناسایی کند. فصل دوم کتاب به موضوع ولادت رسول اکرم(ص) می‌پردازد و نویسنده با بیان بشارت‌های حکما و دانشمندان پیش از اسلام اثبات می‌کند که از زمان نخستین پیامبر اولوالعزم رسالت حضرت محمد(ص) بشارت داده شده است. ازدواج با خدیجه و ماجرای بعد از آن تا بعثت و بعثت پیامبر(ص) عنوان فصل‌های سوم و چهارم کتاب است. یکی دیگر از جذابیت‌های زمان حیات پیامبر(ص) هجرت از مکه به مدینه است. با پیشرفت سریع اسلام در شهر یثرب، مقدمات هجرت ایشان و مسلمانان مکه به مدینه فراهم شد، چون مشرکان مکه هر روز فشار و آزار و اذیت مسلمانان را بیشتر می‌کردند. به همین علت رسول خدا(ص) به هجرت اقدام کردند. رسولی‌محلاتی در فصل پنجم این کتاب با زبانی داستانی، دقیق و موشکافانه داستان هجرت پیامبر(ص) را روایت کرده است. عنوان‌های فصل‌های بعدی کتاب این‌هاست: سال دوم هجرت و غزوه‌ی بدر، سال سوم هجرت و جنگ احد، سال چهارم هجرت، سال پنجم هجرت و غزوه‌ی خندق و سال‌های ششم تا یازدهم هجرت، هر کدام یک فصل.
برشی از کتاب: «روز دهم ماه رمضان بود که سپاه ده هزار نفری اسلام، مدینه را به قصد فتح مکه ترک کرد و مردم مهاجر و انصار عموما در این سفر همراه رسول خدا(ص) حرکت کردند و از قبایل اطراف نیز گروه زیادی به آ‌ن‌ها ملحق شده بودند و تمام کوشش پیغمبر اسلام(ص) که می‌خواست خبر حرکت او با قریش نرسد برای آن بود که مقاومتی از قریش در برابر آن‌ها نشود و قریش به جنگ و مقاومت برنخیزید و خونی در مکه ریخته نشود و بدین ترتیب حرمت خانه کعبه و حم خدا شکسته نشود، از این رو پس از حرکت نیز دستور داد لشکر به سرعت حرکت کنند و به نقل از مورخین این فاصله‌ی زیاد را به یک هفته طی کردند و شب هنگام به منزلی در مکه رسیدند و در آن‌جا توقف کردند بی آن‌که مردم مکه از ورود آ‌ن‌ها اطلاعی داشته باشند.»
این کتاب را می‌توانید از اینجا تهیه کنید.

تصاویر
  • کتاب زندگانی حضرت محمد(ص)، پرتره‌ای از آخرین پیامبر
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: