خرید اینترنتی کتاب و محصولات فرهنگی

کتاب «رادیو زامبی»؛ نمایشنامه‌هایی برای نوجوانان
 

کتاب «رادیو زامبی»؛ نمایشنامه‌هایی برای نوجوانان

اگر دنبال مجموعه‌ای از نمایشنامه‌های کوتاه برای نوجوانان می‌گردید، «رادیو زامبی» انتخاب مناسبی است.
شنبه، 08 آذر 1399 | Article Rating
  • نمایشنامه‌ی ۱۰ تا ۲۵ دقیقه‌ای که در همه‌ی آنها شخصیت‌های نوجوان و منحصربه‌فردی حضور دارند. بعضی از این نمایشنامه‌‌ها برای بچه‌های دوره‌ی اول دبیرستان و تعدادی هم برای نوجوانان دوره‌ی دوم دبیرستان مناسب است که طبقه‌بندی این گروه‌های سنی را می‌توانید در صفحه‌ی فهرست پیدا کنید. البته نویسنده معتقد است این دسته‌بندی به معنا نیست که بچه‌های دوره‌ی اول نباید نمایش‌های مربوط به دوره‌ی دوم را بازی کنند یا بالعکس. همه‌ی این نمونه‌ها برای بازی در مدارس موضوع‌های مناسبی دارند و توجه هنرمندان نوجوان را به خود جلب خواهند کرد.

    نمایش‌های ۱۰ دقیقه‌ای در سراسر دنیا اجرا می‌شوند و طرفداران زیادی دارند. پس چرا این نمایشنامه‌های کوتاه در دبیرستان‌ها هم اجرا نشوند؟ این کتاب به همه‌ی نیازهای شما پاسخ مثبت می‌دهند. اگر نوجوانی هستید که می‌خواهید ابتکار به خرج دهید و با دوستانتان نمایش اجرا کنید، تردید به خود راه ندهید. اگر مربی تئاتر هستید، به‌جای اجرای دوباره‌ی نمایشی قدیمی مثل «آرسنیک و تور کهنه»، چرا برای اجرای نمایش‌های این کتاب اقدام نکنید؟ همه‌ی نمایش‌های این کتاب، ساخت و اجرای راحتی دارند و هنرمندان نوجوان نیاز ندارند ظاهرشان را تغییر بدهند یا به شخصیتی خاص تبدیل شوند.

    خواندن این نمایشنامه‌ها جز نوجوانان تئاتری و مربی‌ها، برای دیگران هم خالی از لطف نيست؛ نکات فرهنگی و هنری بسیاری درباره‌ی کشورهای غربی و دنیای کنونی نوجوانان آن در این نمایشنامه‌ها وجود دارد که درک آنها، لذت خواندن کتاب را برای خواننده‌ی غيرحرفه‌ای تئاتر هم دوچندان خواهد کرد.

    رادیو زامبی
    گردآورنده: لائورنس هاربیسن
    مترجمان: اعظم غلامی و فاطمه ترابی
    نشر شهر
تصاویر
  • کتاب «رادیو زامبی»؛ نمایشنامه‌هایی برای نوجوانان
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: