خرید اینترنتی کتاب و محصولات فرهنگی

رمان «جزء از کل»؛ داستان پدر و پسر استرالیایی
 

رمان «جزء از کل»؛ داستان پدر و پسر استرالیایی

مترجم کتاب چند روز قبل از انتشار «جزء از کل» از حسودی به خواننده‌های کتاب گفت. از خواننده‌هایی که از نابغه بودن نویسنده‌ی این کتاب شگفت‌زده خواهند شد و با خواندن آن لبانشان به خنده باز می‌شود و چشمانشان به اشک می‌نشیند.
شنبه، 12 مهر 1399 | Article Rating

آقای مترجم راست می‌گفت. از همان سالی که کتاب برای اولین بار منتشر شد، تا همین حالا این کتاب از پرفروش‌‌ترین کتاب‌های اکثر کتابفروشی‌هاست. کتابی که اولین رمان استیو تولتز، نویسنده‌‌ی استرالیایی است اما از همان سال ۲۰۰۸ که برای اولین بار منتشر شده، هنوز مورد تحسین قرار می‌گیرد. هنوز نشریه‌های معتبر آن را یکی از بزرگترین رمان‌های تاریخ استرالیا می‌دانند و برای همین موفقیت تا مرز برنده شدن جایزه‌ی بوکر هم پیش رفت.
داستان «جزء از کل» زندگی یک پدر و پسر است که بعضی از بخش‌های رمان از دفترچه‌ی خاطرات این پدر و پسر مرور می‌شود و داستان اصلی با داستان اجدادشان، خانواده‌ و نزدیکانشان پیوند می‌خورد. این پیوند در سطحی عمیق‌تر با تاریخ استرالیا ایجاد می‌شود. این رمان در اصل داستانی فلسفی است ولی عناصر داستان پلیسی را دارد. یعنی نویسنده رمان را وارد وادی پلیسی می‌کند ولی در آن حرف‌های فلسفی می‌زند. نوشتن یک رمان فلسفی در یک پیرنگ پلیسی کار سختی است. تولتز معماها را از اول کار، ارائه می‌کند و آنها را ذره‌ذره حل می‌کند. این رمان در فرازهایی حتی متافیزیکی می‌شود. در هر دو صفحه‌ی کتاب یک اتفاق وجود دارد و همین ریتم تند و حجم اتفاقات خواندن آن را برای شما لذت‌بخش می‌کند.
تولتز این کتاب ۷۰۰ صفحه‌ای را در مدت پنج سال نوشته. او پیش از آن مشاغلی مثل عکاسی، فروشنده‌ی تلفنی، نگهبان، کارآگاه خصوصی، معلم زبان و نویسندگی فیلمنامه را تجربه کرده. خودش در مصاحبه‌ای گفته: «... زمانی که دائم شغل عوض می‌کردم یا بهتر بگویم، از نردبان ترقی هر کدام از مشاغل پایین‌تر می‌رفتم، برایم روشن شد هیچ کاری جز نویسندگی بلد نیستم. نوشتن یک رمان تنها قدم منطقی‌ای بود که می‌توانستم بردارم. فکر می‌کردم یک سال طول می‌کشد ولی پنج سال طول کشید. زمان نوشتن تحت تاثیر کنوت هامسون، لویی فردینان سلین، جان فانته، وودی آلن، توماس برنارد و ریموند چندلر بودم.»

📌 این کتاب را می‌توانید از فروشگاه اینترنتی باغ کتاب بخرید : shop.bagheketab.com

تصاویر
  • رمان «جزء از کل»؛ داستان پدر و پسر استرالیایی
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: