خرید اینترنتی کتاب و محصولات فرهنگی

نگاهی به رمان «همنام»؛ پر جزئیات و پر‌کشش
 

نگاهی به رمان «همنام»؛ پر جزئیات و پر‌کشش

رمان «همنام» داستان مهاجرت خانواده‌ی گانگولی از کلکته به آمریکاست. آشوک و آشیما گانگولی به کمبریج ماساچوست می‌روند و می‌کوشند خود را با دنیای جدید وفق دهند.
ﺳﻪشنبه، 20 خرداد 1399 | Article Rating

 آشوک خیلی راحت‌تر از همسرش با محیط جدید خو می‌گیرد اما همسرش همیشه در حسرت وطن است. زمانی که پسر این زوج به دنیا می‌آید، آن‌ها تصمیم می‌گیرند نام نویسنده‌ای روس را برای او انتخاب کنند: گوگول گانگولی. خواننده‌ی کتاب در طول رمان شاهد بزرگ شدن گوگول و رویارویي‌اش با دنیاست: گرفتاری در بند وفاداری، تغییر مسیر زندگی و ماجراهای ویرانگر عاطفی.

کتاب «همنام» به روایت سه دهه زندگی معمول یک خانواده هندی مهاجر می‌پردازد و در غیاب هر گونه واقعه اعجاب‌انگیز، از دل روزمرگی‌ها، مفاهیم عمیق و قابل تاملی استخراج می‌‌کند. جومپا لاهیری در این کتاب مانند دیگر آثارش، مهارت کم‌نظیر خود را در خلق جزییاتی نشان می‌دهد که کلید ورود به دنیای احساسات و عواطف انسانی‌اند. او با روایتی هوشمندانه و پرکشش، پیچیدگی‌ زندگی دوپاره‌ی مهاجران را به تصویر می‌کشد. زندگی‌ای که بخشی از آن با شتاب به سوی آینده پیش می‌رود و بخشی دیگر در گذشته و در سرزمین مادری برای همیشه جا می‌ماند.

برشی از کتاب: «خارجی بودن یک‌جور حاملگی مادام‌العمر است؛ با یک انتظار ابدی، تحمل باری همیشگی، و ناخوشی مدام. یک‌جور مسئولیت مداوم و بی‌وقفه. یک جمله معترضه وسط چیزی که یک موقعی اسمش زندگی معمولی بوده، فقط برای این‌که نشان بدهد از زندگی قبلی دیگر خبری نیست، و جای آن را چیزی پیچیده و پر زحمت گرفته... خارجی بودن هم مثل حاملگی، غریبه‌‌ها را به کنجکاوی وا‌می‌دارد، و حس ترحم و ملاحظه‌شان را بر‌می‌انگیزد».

این کتاب را می‌توانید از کتابفروشی بخش بزرگسال باغ کتاب تهران تهیه کنید.

تصاویر
  • نگاهی به رمان «همنام»؛ پر جزئیات و پر‌کشش
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: