خرید اینترنتی کتاب و محصولات فرهنگی

معرفی کتاب «مروری بر اندیشه های سیاسی و اخلاقی امام صادق(ع)»
 

معرفی کتاب «مروری بر اندیشه های سیاسی و اخلاقی امام صادق(ع)»

باغ کتاب به مناسبت سالروز ولادت امام صادق (ع) کتاب «مروری بر اندیشه های سیاسی و اخلاقی امام صادق(ع)» را معرفی می‌کند.
جمعه، 30 شهریور 1403 | Article Rating

کتاب «مروری بر اندیشه های سیاسی و اخلاقی امام صادق(ع)» نوشته «احمد بهشتی» قصد دارد مخاطب را با شخصیتی آشنا کند که بیش از 4هزار شاگرد، فرهنگ ناب اسلام در ابعاد مختلف اعتقادی، عبادی، سیاسی، اقتصادی و اخلاقی به مردم معرفی کرد. این کتاب ضمن بررسی سبک زندگی امام صادق (ع)، اهمیت فرهنگ در آموزه‌های اسلام را تبیین و بر جلوگیری از نفوذ فرهنگ وارداتی تأکید می‌کند.
این کتاب تلاش می‌کند تا اندیشه‌های سیاسی و اخلاقی پیشوای برجسته شیعیان امام جعفر صادق (ص) را بررسی کند؛ چرا که آن حضرت در طول عمر با برکت خود فرصت خوبی برای ترویج مبانی علمی و فقهی شیعه به دست آورد و شاگردان دانشمند و تخبه‌ای را تربیت کرد و در عین حال به مبارزه با جور و ستم حاکم توجه داشت.
کتاب «مروری بر اندیشه های سیاسی و اخلاقی امام صادق(ع)» در 3بخش شامل «تولد و شخصیت»، «روح مجسم» و «سیره اخلاقی و معنوی» به نگارش درآمده است و هر بخش شامل عناوین مختلفی می‌شود. 
در بخشی از این کتاب آمده است: «کنیه‌اش ابو عبدالله و ابو اسماعیل و ابوموسی بود. القاب دیگری هم غیر از آن‌چه ذکر شد داشت: مانند قائم و کافل و منجی. او به حق منجی اسلام بود از تحریفات و نجات‌بخش امت بود از تهاجم‌های فرهنگی و غارت عقیدتی... امام در دوران امامت سی‌و‌چهار ساله خود -که با دوران هشـام بـن عبدالملک و... مقارن بود فرصتی طلایی به دست آورد و برای اسلام و امت اسلامی کار، بلکه که کارستان کرد و علوم اسلامی را رونقی به‌سزا بخشید و در فنون مختلف به پرورش شاگرد پرداخت.»
کتاب «مروری بر اندیشه های سیاسی و اخلاقی امام صادق(ع)» در 224 صفحه توسط انتشارات «بوستان کتاب» وارد بازار نشر شده است. برای تهیه این کتاب می‌توانید به فروشگاه کتاب بزرگسال باغ کتاب تهران (سروستان) مراجعه کنید. 
 

تصاویر
  • معرفی کتاب «مروری بر اندیشه های سیاسی و اخلاقی امام صادق(ع)»
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: