خرید اینترنتی کتاب و محصولات فرهنگی

معرفی کتاب «اقتدا به محمد(ص)»، روایتی نو از پیامبر مهربانی
 

معرفی کتاب «اقتدا به محمد(ص)»، روایتی نو از پیامبر مهربانی

باغ کتاب تهران به مناسبت سالروز رحلت رسول اکرم (ص) کتاب «اقتدا به محمد (ص)» نوشته «کارل ارنست» را معرفی می‌کند.
یکشنبه، 11 شهریور 1403 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی باغ کتاب تهران، اسلام هراسی سال‌هاست که به بخشی از ادبیات رسانه‌ای غرب تبدیل شده است. نویسنده کتاب «کارل ارنست» تلاش کرده است تا پاسخی به جریان‌های اسلام‌هراسی بدهد. 
هدف کتاب «اقتدا به محمد (ص)» ارائه روایتی جایگزین و متفاوت از سایر کتاب‌ها درباره اسلام و مسلمانان و همچنین ارائه فهمی غیربنیادگرایانه از اسلام است. 
این کتاب برخوردهای مسیحیان با اسلام از قرون وسطا تا کنون و دیدگاه‌های استعماری اروپاییان و آمریکاهایی‌ها علیه اسلام را بررسی کرده و خواننده‌ها از تناقضات این عقاید آگاه می‌کند. همچنین نویسنده به برخی شبهات درباره اسلام با رویکرد تاریخی و فقهی پاسخ داده است؛ هرچند که پاسخ تاریخی و برون‌دینی آن مستدل‌تر است. 
این کتاب شامل شش فصل شامل: «اسلام در چشم غرب»، «رویکرد به اسلام در قالب دین»، «منابع قدسی اسلام»، «اخلاق و حیات دنیوی»، «معنویت در عمل» و «خاتمه: بازاندیشی به اسلام در قرن بیست و یکم» است. 
«کارل ارنست» نویسنده کتاب در سال ۱۹۵۰ در آمریکا به دنیا آمده است. مدرک کارشناسی خود را در سال ۱۹۷۳ در رشته دین تطبیقی از دانشگاه استانفورد اخذ کرد و تحصیلات تکمیلی خود را در همین رشته در دانشگاه هاروارد پی گرفت و در سال ۱۹۸۱ به اخذ درجه دکتری از این دانشگاه نائل آمد. او هم اکنون استاد تمام این دانشگاه کرولینای شمالی و تخصص اصلی وی مطالعات اسلامی با تمرکز بر غرب و جنوب آسیاست.
کتاب «اقتدا به محمد (ص)» نوشته «کارل ارنست» و با ترجمه «قاسم کاکایی» در 256 صفحه توسط نشر هرمس روانه بازار نشر شده است.  
 

تصاویر
  • معرفی کتاب «اقتدا به محمد(ص)»، روایتی نو از پیامبر مهربانی
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: