خرید اینترنتی کتاب و محصولات فرهنگی

«کوک‌بازیا»؛ سفر به دنیای پارچه و سوزن
 

«کوک‌بازیا»؛ سفر به دنیای پارچه و سوزن

اگر به دنیای پارچه‌ها، رنگ‌ها و الگوها و در یک کلمه هنر دوزندگی علاقه‌ دارید، «کوک‌بازیا» همان جاییست که دنبال آن می‌گردید.
شنبه، 03 دی 1401 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی باغ کتاب تهران، دوزندگی یا همان خیاطی از دوران قدیم به عنوان صنعت و هنر در میان تمدن‌ها و فرهنگ‌های مختلف رواج داشته است. جدای از کاربرد‌های صنعتی آن، بعد هنری آن هم ارزشمند است. در بخش «کوک‌بازیا» در «سرزمین فکربازیا»ی باغ کتاب جایی برای تجربه این هنر جذاب و دوست‌داشتنی برای کوکان و نوجوانان وجود دارد. 
این بخش مناسب بچه‌هاییست که به هنر و مهارت‌های دست‌ورزی علاقه دارند. اگر شما یا کودکتان به خیاطی علاقه‌مندید، کوک‌بازیا همان جاییست که می‌توانید این هنر را با تمام جزئیات آن تجربه کنید. 

«فکربازیا» و «هوش هشتگانه گاردنر»
سزمین فکربازیا باغ کتاب، یک مجموعه تفریحی و آموزشی برای کودکان 3 تا 14 سال است که بر مبنای نظریه «هوش هشتگانه» «هوارد گاردنر» روان‌شناس مطرح ساخته شده است. بر همین اساس گاردنر هشت هوش مختلف را معرفی کرده و معتقد است هرکدام از این هوش‌ها می‌تواند نشان‌دهنده وجود توانایی متفاوتی درون هر فرد و هدایت‌کننده افراد به سمت مشاغل مختلف باشد. با تکیه بر همین نظریه، فکر‌بازیا تنها جایی برای بازی نیست. در فکر‌بازیا مسئله آموزش از طریق بازی، پررنگ‌تر و باارزش‌تر از هر چیز دیگری است.
در «فکربازیا» استعداد‌ها شناسایی می‌شوند
فکربازیا پنج گروه بازی مختلف دارد و هرکدام قرار است یک «هوش» به خصوص را مورد سنجش و ارزیابی قرار دهد. «طبیعت‌بازیا»، «راز‌بازیا»، «تلاش‌بازیا»، «ساخت‌بازیا»، «صدا‌بازیا» پنج بخش اصلی فکربازیا هستند که در مجموع شامل 26 مختلف بازی می‌شود. در بخش‌های مختلف فکربازیا بچه‌ها در کنار سرگرمی و بازی، توسط یک تسهیل‌گر بررسی و ارزیابی می‌شوند و در صورت تمایل گزارشی از وضعیت خود دریافت می‌کنند. 
«ساخت‌بازیا» و هوش ریاضی - تجسمی
کوک‌بازیا یکی از بخش‌های ساخت‌بازیا است. شاید به گوشتان خورده باشد که افرادی که درک فضایی خوبی دارند یا اینکه هوش ریاضی و محاسباتی بالایی دارند، می‌توانند معمار، مهندس یا حتی هنرمند خوبی شوند. در نظریه گاردنر به این دو، هوش ریاضی – منطقی و هوش تجسمی – فضایی می‌گویند. 


«کوک‌بازیا»؛ دست به قیچی مثل خیاط‌ها!
در بخش کوک‌بازیا بچه‌ها با هنر دوزندگی، ابزار و جزئیات آن و انواع دوخت‌ها آشنا می‌شوند و در کنار آموزش دوزندگی دقت و تمرکز آن‌ها افزایش پیدا می‌کند. 
در این بخش نحوه کشیدن الگو‌های ساده آموزش داده می‌شود و در ادامه بچه‌ها الگوهای خود را برش زده و با استفاده از سوزن پلاستیکی و نخ کاموا شروع به دوختن این الگوها می‌کنند. 
در این بخش الگوهای مختلف مانند شلوار، جلیقه، کیف و ...  از جنس پارچه‌های نمدی از پیش برش داده شده‌اند تا بچه‌ها درگیر فرایند الگو کشی نشوند و بر آموزش نکات دیگر تمرکز کنند.همچنین در کوک‌بازیا بچه‌ها می‌توانند دانواع دوخت مانند «دندان موشی» و «نواری» را آموزش ببینند. 

تصاویر
  • «کوک‌بازیا»؛ سفر به دنیای پارچه و سوزن
  • «کوک‌بازیا»؛ سفر به دنیای پارچه و سوزن
  • «کوک‌بازیا»؛ سفر به دنیای پارچه و سوزن
  • «کوک‌بازیا»؛ سفر به دنیای پارچه و سوزن
  • «کوک‌بازیا»؛ سفر به دنیای پارچه و سوزن
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظرات

شنبه, 10 دی,1401

منیژه اژدری

ممنون از اینکه مطالب هوش چند گانه گاردنر را به اشتراک گذاشتین
منتظرمطالب بیشتر از هوش گاردنر هست

نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: