خرید اینترنتی کتاب و محصولات فرهنگی

کتاب «علی‌ابن‌موسی‌الرضا (ع)»؛ زندگی و زمانه خورشید خراسان
 

کتاب «علی‌ابن‌موسی‌الرضا (ع)»؛ زندگی و زمانه خورشید خراسان

اگر می‌خواهید یک کتاب کامل درباره‌ی زندگی و زمانه‌ی امام رضا(ع) بخوانید، کتاب «علی بن موسی امام رضا(ع)» یکی از بهترین گزینه‌هاست؛ مجموعه‌ی کاملی از سیره و تاریخ زندگی امام(ع) و کتابی مفصل برای آشنایی با امام رضا(ع) و وقایع و اتفاقات زندگی آن حضرت از ولادت تا شهادت.
شنبه، 05 تیر 1400 | Article Rating

این کتاب چهار فصل دارد؛ در فصل اول با نگاهی گذرا به حکومت امویان و پیدایش عباسیان، بحث‌هایی مانند شکل‌گیری نهضت عباسیان و اندیشه‌ی مهدویت در شکل گیری و تقابل با آن و فرقه‌ی کیسانیه مطرح شده و ارتباطات امام صادق(ع) و امام کاظم (ع) با عباسیان بیان شده است.
دومین فصل کتاب به تاریخ و زندگی امام رضا (ع) اختصاص دارد؛ از جمله نسب و القاب امام، دلایل امامت، علم و دانش و روش اخلاقی امام، دعا و عبادت، بردباری و گذشت و عدم همکاری با حکومت. در این فصل ظهور فرقه‌ی واقفیه و زندگی امام در دوران هارون و امین و مامون بررسی شده است. تصمیم مامون به تبعید امام(ع) از مدینه به مرو و برنامه‌ی ولایت‌عهدی برای ایشان، اهداف مامون از این پیشنهاد، مخالفان ولایت‌عهدی، شهادت امام(ع) و آرامگاه ایشان، کیفیت زیارت، تاریخ تشیع در ایران و اصحاب و راویان احادیث امام رضا(ع) از عناوینی است که در فصل دوم مطرح شده‌اند .
فصل سوم کتاب به تبیین زندگی معرفتی و فکری امام(ع) پرداخته و نمونه‌هایی از تالیفات حضرت و مناظرات امام با ادیان و فرقه‌ها و مذاهب مختلف را شرح داده است. همچنین بحث‌هایی کلامی در باب توحید و امامت از لسان امام(ع) نقل شده و تفسیر چند آیه از قرآن در کلام ثامن‌الائمه(ع) بیان شده است. فقه و احکام، جهان‌بینی، اخلاق و عزاداری بر امام حسین(ع) از عناوین دیگر این فصل است.
موضوع ادبیات در محضر امام هشتم در فصل چهارم مطرح شده است. در این فصل اشعار و اندرزهای اخلاقی و اجتماعی منسوب به امام رضا(ع) آورده شده و درکنار آن، اشعار شاعران عرب و ایرانی در مدح و امام رضا(ع) ذکر شده است.

علی بن موسی امام رضا(ع)
نویسنده: مرضیه محمدزاده
انتشارات دلیل ما
۸۴۰ صفحه

برای تهیه‌ی این کتاب به فروشگاه آنلاین «باغ کتاب» به آدرس shop.bagheketab.com مراجعه کنید.
 

تصاویر
  • کتاب «علی‌ابن‌موسی‌الرضا (ع)»؛ زندگی و زمانه خورشید خراسان
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: