خرید اینترنتی کتاب و محصولات فرهنگی

مجموعه دو جلدی «سه دیدار»؛ داستان زندگی پر ماجرای روح‌الله
 

مجموعه دو جلدی «سه دیدار»؛ داستان زندگی پر ماجرای روح‌الله

«سه دیدار با مردی که از فراسوی باور ما می آمد» داستان‏ بلندى است درباره‌ی زندگى امام خمینى(ره) که نادر ابراهیمی در آن‏ سعی کرده ابعاد مختلف شخصیتى ایشان را در قالب داستان بررسى‏ کند.
شنبه، 22 خرداد 1400 | Article Rating

«سه دیدار» دو جلد دارد؛ در جلد اول با عنوان «رجعت به ریشه‌ها» شرح وقایع دوران کودکی روح‌الله، شکل‌گیری شخصیت او در دامن مادرش و صاحبه‌خانم (عمه‌ی ایشان)، مرام و منش پدرش و نحوه‌ی شهادت ایشان، حضور او در کلاس درس مدرس، بررسی شجره‌نامه‌ی اجداد و شرحی از زندگی پدر بزرگ ایشان، مراحل آشنایی امام با دفتر حاج‌آقا ثقفی تا ازدواج و ... از موضوعاتی است که نویسنده به شرح آنها پرداخته است.

«در میانه‌ی میدان» جلد دوم «سه دیدار» روایتی دیگر از زندگی‌نامه امام در قالب داستان است. خاطراتی از پدر در زندان شاهی و شهادت او در آنجا در ایام قبل از تولد روح‌الله، استفاده از افکار و سخنان عمه‌اش، دوران مبارزه در جوانی، حضور با برادر برای تحصیل علوم حوزوی در اصفهان، ماجراهای سالی که وبا هشت نفر ازنزدیکترین بستگان امام را به کام مرگ کشاند، حکایت‌هایی از همسر امام که همیشه یاور و مشوق همسرش در راه مبارزات سیاسی بود، خاطراتی از مبارزات رجال آن زمان و… از مهم‌ترین موضوعاتی است که در این جلد مورد توجه نویسنده قرار گرفته است.

نادر ابراهیمی در مقدمه‌ی کتاب نوشته است: «من داستان می‌نویسم، تاریخ نمی‌نویسم. تاریخ‌های بسیاری قبل از من نوشته شده است و هم‌زمان با من و بعد از من نیز نوشته می‌شود و خواهد شد؛ اما داستان فقط یک‌بار نوشته می‌شود؛ فقط یک‌بار. آن‌ها که واقعیت را می‌خواهند نه حقیقت را، و طالبِ واقعیات تاریخی هستند نه حقایق انسانی، می‌توانند بی‌دغدغه خاطر، به بهترین تاریخ‌ها مراجعه کنند.»

 سه دیدار با مردی که از فراسوی باور ما می‌آمد
نویسنده: نادر ابراهیمی
نشر سوره‌ی مهر
۵۱۶ صفحه

برای تهیه‌ی کتاب «سه دیدار» به فروشگاه آنلاین «باغ کتاب» به آدرس shop.bagheketab.com مراجعه کنید.
 

تصاویر
  • مجموعه دو جلدی «سه دیدار»؛ داستان زندگی پر ماجرای روح‌الله
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: