خرید اینترنتی کتاب و محصولات فرهنگی

کتاب «سفر‌‌های گالیور»؛ سفر‌هایی به میان اقوام دوردست جهان
 

کتاب «سفر‌‌های گالیور»؛ سفر‌هایی به میان اقوام دوردست جهان

«سفرهای گالیور» در چهار بخش به شرح ماجراجویی‌های دور و دراز گالیور می‌پردازد که شانزده سال و هفت‌ ماه طول می‌کشد.
ﺳﻪشنبه، 04 خرداد 1400 | Article Rating

کتاب با شرحی مختصر درباره‌ی زندگی شخصی گالیور و در کشور انگلستان شروع می‌شود. او پزشکی خانواده‌دار است که رویای سفر و کسب آموزه‌های جدید به کار در دریاها می‌کشاندش و در این میان به چهار سرزمین عجیب‌وغریب پا می‌گذارد؛ «لیلیپوت» سرزمین آدم‌کوچولوها، «برابدینگنگ» سرزمین مردمانی غول‌پیکر، احمق و بی‌سیاست که با گالیور مثل حیوانات سیرک برخورد می‌کنند، «لاپوتا» جزیره‌ای معلق در آسمان با مردمانی دانشمند و فیلسوف، و در آخر سرزمین «هویهنهنم‌ها» اسب‌هایی باهوش و دانا که از بی‌شعوری «یاهوها» (انسان‌ها) در عجب‌اند.

جاناتان سوییفت با تلفیق سنت سفرنامه‌نویسی کلاسیک‌، طنز و ژانر فانتزی هجویه‌ای نوشته است درباره‌ی جامعه‌ی قرن هجده انگلستان. او با نسبت‌‌دادن ویژگی‌های مردمان انگلستان به ساکنین سرزمین‌هایی خیالی امکانی فراهم آورده تا نگاهی انتقادی به سیاست‌، اجتماع و شخصیت‌های تاریخی هم‌عصرش داشته باشد. از طرف دیگر سفرنامه‌ی گالیور به‌قدری رنگ‌و‌بوی تخیل دارد که می‌تواند همتای سفرهای دون‌کیشوت افسانه‌ای باشد.

 بخشی از متن کتاب: «حین عبور از آنجا به هند شرقی، طوفانی شدید ما را به شمال غربِ سرزمین فان دیمِن راند. پس از بررسی، دیدیم که در سی درجه و دو دقیقه‌ی عرض جنوبی هستیم. دوازده تن از خدمه بر اثر افراط در کار و سوءتغذیه مرده بودند؛ بقیه در ضعف شدید به سر می‌بردند. پنجم نوامبر که در آن‌ نواحی آغاز فصل تابستان است، هوا بسیار غبارآلود بود و ملوان‌ها در فاصله‌ی کم‌وبیش صدمتری صخره‌ای دیدند، اما باد به‌شدت می‌وزید و ما را به‌سمت آن راند و کشتی درجا دو تکه شد. شش نفر از خدمه که من یکی از آن‌ها بودم، پس از آنکه قایق نجات را به دریا انداختیم، موفق شدیم از کشتی و صخره فاصله بگیریم. بر اساس محاسبات من حدود سه فرسنگ پارو زدیم تا اینکه دیگر قادر نبودیم ادامه بدهیم، چون پیش از آن، کار در کشتی توش‌وتوانمان را گرفته بود. بنابراین خود را به دست امواج سپردیم و حدود نیم ‌ساعت بعد تندبادی قایق را واژگون ساخت. نمی‌دانم چه بر سر همراهانم در قایق آمد یا آن‌هایی که به روی صخره گریختند یا در کشتی باقی ماندند، اما نتیجه می‌گیرم که همه از دست رفتند.»

سفرهای گالیور
نویسنده: جاناتان سوییفت
مترجم: محمود گودرزی
نشر برج
۳۲۰ صفحه
برای تهیه‌ی کتاب «سفرهای گالیور» به فروشگاه آنلاین «باغ کتاب» به آدرس shop.bagheketab.com مراجعه کنید.
 

تصاویر
  • کتاب «سفر‌‌های گالیور»؛ سفر‌هایی به میان اقوام دوردست جهان
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: