خرید اینترنتی کتاب و محصولات فرهنگی

کتاب «زخم شیر»؛ داستان های کوتاه و خواندنی جنوبی
 

کتاب «زخم شیر»؛ داستان های کوتاه و خواندنی جنوبی

«زخم شیر» مجموعه‌ی یازده داستان کوتاه است. داستان‌هایی که بیشتر آنها در جنوب کشور می‌گذرند؛ در خوزستان، بوشهر و فارس.
ﺳﻪشنبه، 28 اردیبهشت 1400 | Article Rating

داستان‌هایی پرحادثه با شخصیت‌پردازی‌های منحصربه‌فرد که از نظر سبکی، به سبک رئالیسم مدرن تعلق دارند. «زخم شیر» در سال‌های اخیر در دو جشنواره‌ی ادبی مهم هم از برگزیدگان اصلی بوده است؛ برگزیده‌ی دومین دوره‌ی جایزه‌ی «احمد محمود» و برگزیده‌ی یازدهمین دوره‌ی جایزه‌ی «جلال آل‌احمد».

فیلم «یدو» که سال گذشته در سی‌ونهمین جشنواره‌ی فیلم فجر، سیمرغ بهترین فیلم جشنواره را گرفت، از یکی از داستان‌های همین مجموعه‌ی «زخم شیر» اقتباس شده است. از یکی از داستان‌های خواندنی صمد طاهری که متولد ۱۳۳۶ در آبادان است و فارغ‌التحصیل دانشکده‌ی هنرهای دراماتیک تهران. او در آبادان داستان‌هایش را در مطبوعات و مجلات منتشر می‌کرد و در شعر هم دستی دارد. رمان «برگ هیچ درختی» و مجموعه‌داستان‌های «شکار شبانه» و «سنگ و سپر» آثار قبلی او هستند.

بخشی از متن کتاب: ««پوستین کهنه‌اش به میخ کنار تاقچه آویخته بود و برگ‌های کتاب کهنه‌اش را باد به این‌سو و آن‌سو پراکنده بود. اسکلتِ خروس هم روبه‌رویش نشسته بود، سر جای همیشگی‌اش روی گونی چارلایه. و پرهای رنگارنگش همه‌جای اتاق دیده می‌شد. از چپ و راست کف و دیوار و سقف اتاق ردِ قطار مورچه‌ها بود که هرکدام پری به دهان گرفته بودند و می‌بردند. شاید اگر آن روز همه‌چیز را برای عموابراهیم تعریف نمی‌کردیم، کار به این‌جا نمی‌کشید. آن روز بعدازظهر که من و شاپور کوچه‌های پشت علی‌بن‌حمزه را یکی‌یکی به‌دنبال آن خروس گشتیم. تا توی یکی از کوچه‌ها شاپور وانت‌باری را نشانم داد که روی گلگیرهایش را با دستی خونی نشان تعویذ گذاشته بودند. و بعد سر زیبای خروس را روی لجن‌های جوی دیدیم و پرهای رنگارنگش را که در بازتاب آفتاب عصرگاهی مثل رنگین‌کمانی می‌درخشید و آن‌قدر زیبا بود که واقعی به‌نظر نمی‌رسید.»

زخم شیر
نویسنده: صمد طاهری
نشر نیماژ
۱۶۸ صفحه

برای تهیه‌ی کتاب «زخم شیر» به فروشگاه آنلاین «باغ کتاب» به آدرس shop.bagheketab.com مراجعه کنید.

تصاویر
  • کتاب «زخم شیر»؛ داستان های کوتاه و خواندنی جنوبی
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: