خرید اینترنتی کتاب و محصولات فرهنگی

کتاب «تاریخ عشق»؛ در جست‌و‌جوی عشق و هویت
 

کتاب «تاریخ عشق»؛ در جست‌و‌جوی عشق و هویت

عشق، از دست دادن و هویت موضوعات اصلی رمان خواندنی نیکول کراوس هستند.
شنبه، 25 اردیبهشت 1400 | Article Rating

«تاریخ عشق» داستان عشق‌ها و ناکامی‌های مختلف در دوره‌های زمانی و سرزمین‌های مختلف است. «تاریخ عشق» سعی می‌کند واقعی باشد؛ از کلیشه‌ها دوری می‌کند و نه عشق را مقدس می‌داند و آن را نفرین می‌کند. سعی می‌کند مثل زندگی در این دنیا خاکستری و تنیده‌شده در پیچ‌وخم‌های زندگی باشد. داستان این کتاب در چند زمان و از زبان راوی‌های متفاوتی که بعضی از آنها اسم‌های مشترکی دارند، روایت می‌شود. اوایل شاید کمی سخت و گیج‌کننده به نظر برسد اما با پیش رفتن داستان متوجه می‌شوید با یک داستان خوب و خواندنی طرف هستید.

داستان رمان درباره‌ی شخصی به نام لئوپولد گورسکی و کتابش به اسم «تاریخ عشق» است. درباره‌ی عشق لئو به آلما، عشق کودکی‌اش، آلمایی که اسمش روی تمام شخصیت‌های کتاب «تاریخ عشق» وجود داشته است. لئو و آلما دو نوجوان اهل لهستان هستند که جنگ جهانی دوم و به‌خصوص قتل‌عام یهودیان باعث جدایی بین آنها می‌شود. آلما به آمریکا مهاجرت می‌کند و لئو به او قول می‌دهد که پیدایش کند. اما روزی که بالاخره بعد از مدت‌ها پیدایش می‌کند متوجه می‌شود آلما … همچنین داستان کتاب «تاریخ عشق» درباره‌ی زندگی آلمای دیگری که اسمش از روی شخصیت‌های این کتاب انتخاب شده و سرنوشتش به طرز عجیبی با لئو و کتاب «تاریخ عشق» گره می‌خورد. 
بخشی از متن کتاب: «نیمی از وجودت به سوی او کشیده می‌شد و نیمی از وجودت مقاومت می‌کرد؛ می‌خواست که سوار بر دوچرخه‌ات دور شوی، به سنگی لگد بزنی و خونسرد باقی بمانی. در دم، هم سخت‌جانی یک مرد را حس می‌کردی، هم بیچارگی‌ای که حقیر و رنجیده‌ات می‌کرد. بخشی از وجودت می‌گفت: خواهش می‌کنم نگاهم نکن. اگر نگاهم نکنی هنوز می‌توانم رو برگردانم. و بخشی از وجودت می‌گفت نگاهم کن.»
تاریخ عشق
نویسنده: نیکول کراوس
مترجم: ترانه علیدوستی
نشر مرکز
۲۶۴ صفحه

 برای تهیه‌ی کتاب «تاریخ عشق» به فروشگاه آنلاین «باغ کتاب» به آدرس shop.bagheketab.com  مراجعه کنید.
 

تصاویر
  • کتاب «تاریخ عشق»؛ در جست‌و‌جوی عشق و هویت
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: