خرید اینترنتی کتاب و محصولات فرهنگی

کتاب «خورشید مغرب»؛ داستان غیبت، انتظار و تکلیف
 

کتاب «خورشید مغرب»؛ داستان غیبت، انتظار و تکلیف

اگر دنبال کتابی جامع و با زبان ساده و روان درباره‌ی مباحث مختلف مهدویت می‌گردید، «خورشید مغرب» یکی از بهترین انتخاب‌هاست.
شنبه، 11 اردیبهشت 1400 | Article Rating

 كتابی که استاد محمدرضا حکیمی در نوشتن آن سعی کرده مساله‌ی مهدویت را از زاویه‌های علمی، عقلی، تاریخی، روایی، قرآنی و ملل و نحله‌های مختلف مورد بحث و بررسی قرار بدهد. پس از مطالعه‌ی این کتاب می‌توانید علاوه بر کسب اطلاعاتی درباره‌ی زندگی امام زمان(عج) در دوران قبل و در زمان غیبت، به مسئولیت‌های اجتماعی و بایدهای دینی یک منتظر حقیقی امام پی ببرید.

«خورشید مغرب» چهارده فصل دارد؛ فصل اول كتاب به اين نكته اشاره دارد كه اصل ولادت امام(عج) جزو مسلمات تاريخ است و علاوه بر مورخان و محدثان شيعه، بسيارى از علما و مورخان عامه هم آن را يك واقعيت دانسته و در منابع نام بيش از ۶۵ نفر از اين عالمان و نام كتاب‌هايشان ذكر شده است. در فصل دوم شمايل و سيرت دينى، سياسى، تربيتى، اجتماعى و اصلاحى حضرت مهدى(ع) با نگاهی بر روايت‌ها مورد بحث و بررسى قرار گرفته و عدالت فراگير امام تصوير شده است. در فصل سوم کتاب به دنبال بررسى مسئله‌ی غيبت امام(عج)، محمدرضا حکیمی يكى از علت‌هاى ظاهرى و ملموس آن را چگونگى عملكرد دشمنان به‌ويژه هجوم مأموران خلافت عباسى به خانه‌ی امام حسن عسگری(ع) و جست‌وجوى فرزند ايشان دانسته و غيبت صغرى، كبرى، نايبان خاص و عام را توضيح داده است. در فصل چهارم به برخى از مدارک بشارت‌ها و پيشگويى‌هايى كه درباره‌ی امام(عج) و ظهور او در كتاب‌هاى مقدس و ديگر آثار پيشينيان اشاره می‌شود. در فصل پنجم نویسنده كتاب‌های مهم ازعلماى بزرگ اهل‌ سنت را كه شامل مباحثى درباره‌ی امام(عج) و مهدویت هستند، بررسی می‌کند. در فصل ششم شمارى از كتاب‌ها و آثار بزرگان تشيع در‌باره‌ی این موضوع از جمله «اصول كافى»، «اكمال‌الدين»، «الغيبة» و ... را مورد بحث قرار می‌دهد. فصل‌های هفتم و هشتم به موضوع مهدویت در قرآن اختصاص دارد. در فصل‌های نهم و دهم مولف نگاه‌های علوم عقلى و تجربی به آثار وجود امام(عج) در عصر غيبت و نظام تكوينى و سامان اجتماعى را بررسی می‌کند. در فصل يازدهم، جايگاه امام در فلسفه تربيتى و سياسى مورد مطالعه قرار گرفته است. در فصل دوازدهم نویسنده تلاش کرده است كه پايه‌ی عقيدتى و تكليفى مقاومت در حوزه‌ی اعتقادات را تبیین کند. در فصل‌های سيزدهم و چهاردهم هم مفهوم انتظار در چهار بخش بررسی شده‌اند.

خورشید مغرب
نویسنده: محمدرضا حکیمی
انتشارات دلیل ما
 ۳۹۰ صفحه

برای تهیه‌ی این کتاب به فروشگاه آنلاین «باغ کتاب» به آدرس shop.bagheketab.com مراجعه کنید.
 

تصاویر
  • کتاب «خورشید مغرب»؛ داستان غیبت، انتظار و تکلیف
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: