خرید اینترنتی کتاب و محصولات فرهنگی

«رستگاری در شاوشنک»؛ روایت بیم و امید‌ها
پنجاه و یکمین برنامه «فیلم و گپ» برگزار می‌شود؛
 

«رستگاری در شاوشنک»؛ روایت بیم و امید‌ها

پنجاه و یکمین برنامه «فیلم و گپ» به نمایش و نقد فیلم رستگاری در شاوشنک به کارگردانی فرانک دارابونت اختصاص دارد.
دوشنبه، 20 بهمن 1399 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی باغ کتاب تهران، پنجاه و یکمین برنامه فیلم و گپ به نمایش و بررسی فیلم «رستگاری در شاوشنک» اثر فرانک دارابونت محصول سال ۱۹۹۴ اختصاص دارد. این برنامه طبق روال برنامه فیلم و گپ روز چهارشنبه 22 بهمن ماه از ساعت 16 به میزبانی سعید قطبی زاده در سالن شماره 8 باغ کتاب تهران برگزار می‌شود. 
رستگاری در شاوشنک فیلمی درام است که داستان بانکدار جوانی به نام اندی دوفرین با بازی تیم رابینز را روایت می‌کند که به جرمی اثبات نشده به حبس ابد در زندان ایالتی شاوشنک محکوم شده است. «رد» با بازی مورگان فریمن یکی دیگر از زندانیان شاوشنک است که به مرور زمان دوستی خاصی بین این دو شکل می‌گیرد. با آغاز دوران محکومیت اندی اون متوجه می‌شود که برای بقا در شرایط ویژه‌ای که دارد راهی به جز تغییر خود و جهان خود ندارد.  
این فیلم در طول 142 دقیقه داستانی درباره امید و ایمان را به تصویر می‌کشد. این فیلم از برگرفته از یک داستان کوتاه اثر  استیون کینگ به نام «ریتا هیورث و رستگاری در شاوشنگ» است. همچنین بسیاری این فیلم را برترین فیلم تاریخ سینما می‌دانند. این فیلم توانست نامزد هفت اسکار شود. بهترین فیلم، بهترین فیلمبرداری، بهترین تدوین،  بهترین بازیگر(مورگان فریمن) بهترین فیلمنامه،  بهترین موسیقی فیلم، و بهترین صدابرداری، اما موفق برنده شدن هیچ کدام از آن ها نشد.
  به روال برنامه‌های گذشته «فیلم و گپ» پس از نمایش فیلم سعید قطبی‌زاده به نقد و بررسی فیلم خواهد پرداخت و با تماشاگران درباره فیلم «گفت‌و‌گو» خواهند کرد. چهل و نهمین برنامه فیلم‌و‌گپ ساعت 16 در سالن شماره 8 باغ کتاب تهران برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه بلیت از طریق سایت رویداد‌های باغ کتاب تهران اقدام نمایند.
 

تصاویر
  • «رستگاری در شاوشنک»؛ روایت بیم و امید‌ها
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: