خرید اینترنتی کتاب و محصولات فرهنگی

کتاب «فلسفه تنهایی»؛ تاریکی و روشنایی‌های تنهایی
 

کتاب «فلسفه تنهایی»؛ تاریکی و روشنایی‌های تنهایی

این روزهای عجیب که به خاطر شیوع این ویروس لعنتی آدم‌های کمتری را می‌بینیم و بیشتر از قبل احساس تنهایی می‌کنیم، اگر دنبال کتابی می‌گردید که مفهوم ازلی-ابدی تنهایی آدمیزاد را عمیق‌تر بررسی کند، کتاب «فلسفه‌ی تنهایی» حتما به کارتان می‌آید.
ﺳﻪشنبه، 30 دی 1399 | Article Rating

تنهایی احساسی است که همه‌مان از کودکی با آن آشنا هستیم، از آن روزی که انگار همه هم‌بازی داشتند جز ما. از آن شبی که در غم تنهایی گذراندیم، هرچند خیلی دلمان می‌خواست همراه و همدمی داشته باشیم. از آن مهمانی که در آن هیچ‌کس را نمی‌شناختیم و دور و برمان پر از آدم‌هایی بود که سخت گرمِ صحبت با هم بودند. اما تنهایی چیست؟ روی چه کسی تأثیر می‌گذارد؟ دلیل تنهایی چیست؟ تنهایی چگونه پدید می‌آید و چگونه ناپدید می‌شود؟ لارس اسونسن در کتابش، «فلسفه‌ی تنهایی»، با در نظر گرفتن نکات کلیدی در درک و دریافت‌های قبلی از تنهایی در کنار یافته‌های تجربی رشته‌های دیگر، به بررسی احساس تنهایی و تحلیل مفهومی آن می‌پردازد و جنبه‌های تاریک و روشن آن را بررسی می‌کند.
کتاب در هشت فصل نوشته شده است: جوهر تنهایی، احساس تنهایی، چه کسانی احساس تنهایی می‌کنند؟، تنهایی و اعتماد، تنهایی، دوستی و عشق، فردگرایی و تنهایی، خلوت‌گزینی و احساس تنهایی و مسئولیت.
برشی از کتاب: «اگر یاد بگیریم به خودمان متکی باشیم به‌نحوی که دیگر وابسته‌ی تایید دیگران نباشیم می‌توانیم از شدت احساس تنهایی‌مان بکاهیم. در عین‌ حال باید یاد بگیریم که با دیگران ارتباط برقرار کنیم و خودمان را به‌روی آنان بگشاییم. اما باز با همه‌ی این‌ها احساس تنهایی به‌ناگزیر گهگاه سربرخواهد آورد. این همان احساس تنهایی است که باید مسئولیتش را بپذیریم زیرا هرچه باشد این تنهایی، تنهایی خود ماست.»
فلسفه‌ی تنهایی
نویسنده: لارس اسونسن
مترجم: خشایار دیهیمی
۲۲۵ صفحه
نشر نو‌
برای تهیه‌ی این کتاب کافی است به فروشگاه اینترنتی «باغ کتاب» سر بزنید: shop.bagheketab.com

تصاویر
  • کتاب «فلسفه تنهایی»؛ تاریکی و روشنایی‌های تنهایی
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: