خرید اینترنتی کتاب و محصولات فرهنگی

گفت‌و‌گو با محمدرضا عبدالملکیان در شب عاشقانه‌ها
 

گفت‌و‌گو با محمدرضا عبدالملکیان در شب عاشقانه‌ها

در حاشیه نخستین شب عاشقانه‌های یلدای 98 باغ کتاب، با محمدرضا عبدالملکیان از شاعران حاضر در برنامه، درباره تجربه شاعری، آثار او، برگزاری شب شعر عاشقانه در باغ کتاب و تجربه حضور در این مجموعه بزرگ فرهنگی و هنری گفت‌و‌گو کردیم. قسمت‌هایی از این گفت‌و‌گو را در ادامه می‌بینید.
یکشنبه، 02 شهریور 1399 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی باغ کتاب تهران، در این گفت‌و‌گو، عبدالملکیان از تجربه حضور در باغ کتاب تهران و برگزاری برنامه شب شعر عاشقانه‌ها گفت. محمدرضا عبدالملکیان از شاعران نوگو و نوجوی عصر انقلاب است که از ابتدای کار ِ شاعری ، به شیوه های شعری نو روآورد. او در انواع قالب های شعر فارسی طبع آزمایی کرده است، اما اشعار مطرح او را عمدتا قالب های نونیمائی و اشعار منثور (سپید) او تشکیل می دهد. عبدالملکیان ، در ابتدا به قالب چهارپاره های پیوسته روی آورد و در این عرصه ، اشعار قابل توجهی سرود. او در زمینه سرایش رباعی و دوبیتی های با گویش نهاوندی نیز ابتکاراتی در ترکیب عرضه می کند. اشعار نوی او به سبک نیمایی و منثور، حکایت از شاعری دارد که به دنبال زبانی مستقل و خاص است. از آثار او می‌توان به «ردپای روشن باران»، «آوازهای اهل آبادی»، «گزیده ادبیات معاصر» و «ساده با تو حرف می‏زنم» اشاره کرد.

«کانون شعر عاشقانه» باغ کتاب به مناسبت شب یلدای 98 نخستین برنامه خود را با حضور شاعران نام‌آشنای کشور برگزار کرد. در این برنامه شاعران مختلفی از سراسر کشور گرد هم آمدند تا شعر‌های عاشقانه خود را برای مخاطبان باغ کتاب قرائت کنند. این برنامه با استقبال بسیار خوبی از سوی مخاطبان این مجموعه فرهنگی و هنری برگزار شد.

 

تصاویر
  • گفت‌و‌گو با محمدرضا عبدالملکیان در شب عاشقانه‌ها
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: