خرید اینترنتی کتاب و محصولات فرهنگی

گفت‌و‌گو با محمد‌مهدی سیار در شب عاشقانه‌ها
 

گفت‌و‌گو با محمد‌مهدی سیار در شب عاشقانه‌ها

در حاشیه نخستین شب عاشقانه‌های یلدای 98 باغ کتاب، با محمد‌مهدی سیار از شاعران حاضر در برنامه، درباره شعر عاشقانه معاصر، حضور در ویژه برنامه شب عاشقانه‌های باغ کتاب و تجربه حضور در باغ کتاب تهران گفت‌و‌گو کردیم.
ﺳﻪشنبه، 04 شهریور 1399 | Article Rating

سیار در این گفت‌و‌گو از حال‌ و هوای حضور در ویژه برنامه شب عاشقانه‌های باغ کتاب و همچنین غزل عاشقانه در شب یلدا گفت.

محمد مهدی سیار ۱ تیر ۱۳۶۲ در زاهدشهر فسا به دنیا آمد. او دارای مدرک دکترای فلسفه از دانشگاه تربیت مدرس و دانش‌آموخته کارشناسی ارشد الهیات با گرایش فلسفه در دانشگاه امام صادق است. وی از سال ۱۳۸۷ در دانشگاه امام‌صادق (ع)، دروس ادبیات و منطق را تدریس می‌کند. سیار نخستین کتاب خود را در سال ۱۳۸۸ با عنوان بی‌خوابی عمیق در انتشارات سوره مهر منتشر کرد که مجموعه‌ای است از اشعار فارسی در قالب‌های کلاسیک، سپید، و نیمایی. در سال ۱۳۸۹، او مجموعه غزل‌های خود را در انتشارات فصل پنجم با نام حق‌السکوت به چاپ رساند و با این کتاب توانست جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران را در دوره بیست و نهم آن به دست آورد. سیار اساسا شاعری غزل‌سراست که در دیگر قالب های شعری (نظیرِ رباعی، دوبیتی، ترانه، نیمایی و سپید) هم شعر سروده است.

«کانون شعر عاشقانه» باغ کتاب به مناسبت شب یلدای 98 نخستین برنامه خود را با حضور شاعران نام‌آشنای کشور برگزار کرد. در این برنامه شاعران مختلفی از سراسر کشور گرد هم آمدند تا شعر‌های عاشقانه خود را برای مخاطبان باغ کتاب قرائت کنند. این برنامه با استقبال بسیار خوبی از سوی مخاطبان این مجموعه فرهنگی و هنری برگزار شد.

 

تصاویر
  • گفت‌و‌گو با محمد‌مهدی سیار در شب عاشقانه‌ها
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: