خرید اینترنتی کتاب و محصولات فرهنگی

کتاب «صحیفه علویه» دریچه‌ای به نیایش‌های امام علی (ع)
در شب شهادت مولی‌الموحدین:
 

کتاب «صحیفه علویه» دریچه‌ای به نیایش‌های امام علی (ع)

صحیفه علویه، پس از نهج البلاغه، مهم‌ترین منبع شناخت اندیشه‌ها و آموزه‌های امام علی (ع) به شمار می‌رود.
یکشنبه، 12 فروردین 1403 | Article Rating
به گزارش روابط عمومی باغ کتاب، صحیفه علویه گنجینه‌ای از دعاها و مناجات‌های امیرالمومنین علی (ع) است که به عنوان یکی از منابع مهم معارف اسلامی شناخته می‌شود. این کتاب، پس از نهج البلاغه، مهم‌ترین منبع شناخت اندیشه‌ها و آموزه‌های امام علی (ع) به شمار می‌رود.
صحیفه علویه شامل 72 دعا است که در موضوعات مختلفی مانند توحید و خداشناسی، معاد و آخرت، اخلاق و تربیت نفس، دعا و نیایش و مسائل اجتماعی و سیاسی به نگارش درآمده است.
صحیفه علویه، مانند نهج البلاغه، از نظر فصاحت و بلاغت در جایگاه بسیار بالایی قرار دارد و نثر آن، سرشار از زیبایی‌های ادبی است. دعاهای صحیفه علویه، سرشار از مفاهیم عمیق عرفانی و اخلاقی است و می‌تواند راهگشای انسان در مسیر سعادت و کمال باشد.
همانطور که گفته شد، دعاهای صحیفه علویه در موضوعات مختلفی به نگارش درآمده است و می‌تواند نیازهای مختلف مخاطبان را در زمینه‌های مختلف برآورده کند.
این کتاب، منبعی مهم برای شناخت معارف اسلامی، به‌ویژه در زمینه توحید، خداشناسی، معاد و اخلاق است. همچنین، سندی مهم برای شناخت تاریخ اسلام و سیره و شخصیت امام علی (ع) است. دعاهای این کتاب، می‌تواند راهنمای انسان در مسیر زندگی و رسیدن به سعادت و کمال باشد.
صحیفه علویه به زبان‌های مختلفی ترجمه شده است. از جمله ترجمه‌های فارسی این کتاب می‌توان به ترجمه‌های سید هاشم رسولی محلاتی، محمد دشتی و مهدی الهی قمشه‌ای اشاره کرد.
صحیفه علویه، کتابی ارزشمند و گران‌بها است که می‌تواند در زمینه‌های مختلفی مانند شناخت معارف اسلامی، تاریخ اسلام و سیره و شخصیت امام علی (ع) و همچنین به عنوان راهنمای زندگی، مورد استفاده قرار گیرد.
تصاویر
  • کتاب «صحیفه علویه» دریچه‌ای به نیایش‌های امام علی (ع)
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: