خرید اینترنتی کتاب و محصولات فرهنگی

«کتاب بازی»؛ تبادل کتاب و بازی فکری در باغ کتاب تهران
 

«کتاب بازی»؛ تبادل کتاب و بازی فکری در باغ کتاب تهران

دبیر سومین جشنواره «ایران آینده» از برپایی غرفه «کتاب‌بازی» با همکاری باغ کتاب و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با هدف ترویج کتاب‌خوانی خبر داد.
شنبه، 21 بهمن 1402 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی باغ کتاب تهران، زهرا حق‌جویی دبیر رویداد ایران‌آینده۳ در توضیح بخش کتاب‌بازی گفت: کتاب‌هایی در حوزه نوجوان در این بخش عرضه می‌شود. بچه‌ها این‌جا کتاب‌ها را می‌ببینند تا بتوانند تبادل کتاب داشته باشند. مثلاً اگر کتابی دارند که قبلاً خوانده‌اند، می‌توانند بیاورند این‌جا و مناسب سنشان کتاب دیگری بگیرند.
وی افزود: در کنار این‌ها، ما یک‌سری بازی‌های فکری را هم آورده‌ایم که حالا اگر خواستند، می‌توانند وقت بگذارند و از این بازی‌های فکری استفاده کنند. ضمن این‌که مربی ما هم حضور دارد، با بچه‌ها در خصوص علاقه‌شان صحبت می‌کند و در رابطه با آینده شغلی و درسشان مشورت‌های لازم را ارائه می‌دهد.
حق‌جویی گفت: در این بخش هر موضوعی را که بچه‌ها به آن علاقه داشته باشند، در نظر گرفته‌ایم. مثلاً برای کسانی که شعر دوست دارند کتاب‌های مختلف شعر فراهم شده است. به کسانی که موضوعات علمی را دوست دارند، کتاب‌های علمی معرفی می‌کنیم. در کنارش رمان و داستان‌هایی که در محدوده سنشان هستند هم داریم.
وی ادامه داد: در کنار همه این‌ها، اگر خانواده‌ای بخواهد از ما کتاب بخرد می‌تواند به قفسه‌های دیگرمان مراجعه کند. ولی مسیر اصلی کارمان همان بحث تبادل کتاب است که با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حال انجام است.
حق‌جویی با اشاره به بازخوردهای مثبت بچه‌ها و خانواده‌ها از این غرفه گفت: بچه‌هایی را دیدیم که خیلی به کتاب علاقه داشتند. وقتی مسئولان غرفه ازشان می‌خواستند قصه بگویند به شکل زیبا و جذابی تعریف می‌کردند. آن‌ها کتاب خوانده بودند و با مراکز و کتابخانه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ارتباط هستند. این برای ما خیلی خوشایند بود که آن‌ها چقدر به کتاب علاقه دارند.
این غرفه تا پایان رویداد «ایران‌آینده۳» از ساعت ۹ 21 برپاست و مخاطبان آن از دو سال به بالا هستند. در حال فعالیت است و مخاطبان علاقه‌مند می‌توانند با مراجعه به باغ کتاب تهران، از کتاب‌ها و بازی‌های فکری بخش کتاب‌بازی استفاده کنند.
 

تصاویر
  • «کتاب بازی»؛ تبادل کتاب و بازی فکری در باغ کتاب تهران
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: