خرید اینترنتی کتاب و محصولات فرهنگی

ضرورت معرفی بیش از پیش باغ کتاب تهران به مردم
مجتبی شاکری عضو سابق شورای شهر تهران
 

ضرورت معرفی بیش از پیش باغ کتاب تهران به مردم

مجتبی شاکری عضو سابق شورای شهر تهران با اشاره به ظرفیت فرهنگی و فناورانه باغ کتاب بر لزوم اطلاع‌رسانی برای معرفی ظرفیت‌های عظیم باغ کتاب تأکید کرد.
یکشنبه، 15 بهمن 1402 | Article Rating

مجتبی شاکری عضو سابق شورای شهر تهران در گفت: وقتی باغ کتاب افتتاح شد من عضو شورای شهر بودم. این پروژه به عنوان یک دستاورد بزرگ مدیریت شهری مطرح شد. البته در آن زمان که شروع و افتتاح شد، بیشتر بخش مربوط به کتاب مطرح بود. اما به عنوان یک پدیده جذب مخاطب، موضوعات دیگری را هم برای جذب افراد در نظر گرفته بودند. امروز که ما آمدیم و مجموعه را دیدیم، خدمات آن وسعت پیدا کرده و در حوزه‌های علم و فناوری پیشرفت کرده‌اند.

وی ادامه داد: در حوزه کتاب هم شرکت ماه پیشونی با حدود ۴۰۰ ناشر، یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های کشور و محیطی بسیار مفرح، جذاب و پردستاورد برای خانواده‌ها و مدارس باشد. البته با توجه به اینکه حضرت آقا در زمان بازدید از دستاوردهای فناورانه کشور و تولیدکنندگان گفتند که اینها برای مردم و مسئولین ناشناخته هستند. به نظر می‌رسد که این همه ظرفیت فرهنگی و فناورانه و زیبا در اینجا فراهم شده‌اند، باید اطلاع‌رسانی لازم انجام شود تا ظرفیت‌های عظیم اینجا پر شوند.

شاکری ادامه داد: یکی از دلایل این است که با حضور اینها، خودشان توسعه پیدا کنند و رسولانی برای معرفی اینجا به دیگران باشند. من فکر می‌کنم ظرفیت‌های بیشتری هم دارد که ان‌شاءالله با حضور این عزیزان، توسعه پیدا کند. تنها نکته‌ای که من می‌توانم به سازمان فرهنگی هنری شهرداری به عنوان متولی اینجا توصیه کنم این است که از افرادی که در اینجا زحمت می‌کشند، حمایت کنند تا اینها ماندگار باشند. چون کار فرهنگی کار سختی است و افرادی که این خدمات را ارائه می‌دهند، واقعا باید از آنها حمایت شود. چون با جان و دل این مفاهیم را به بازدیدکنندگان منتقل می‌کنند و آنها باید امکانات، آسایش و زندگی خوبی داشته باشند تا اینها ماندگار شوند. بنابراین حمایت از کارکنان زحمتکش باغ کتاب به نظر من یک کار بسیار ضروری است.

وی گفت: با توجه به اینکه مجموعه‌های فرهنگی دیگری هم در مجموعه عباس‌آباد با هم نزدیک هستند، بهتر است ارتباطی بین آنها برقرار شود. یعنی اگر به باغ کتاب آمدند، به آنجا هم بروند و اگر به آنجا رفتند، به باغ کتاب هم بیایند. به نظر می‌رسد خوب است یک مدیریت هماهنگی بین چند مجموعه فرهنگی باغ کتاب، موزه دفاع مقدس، مجموعه پانوراما و چند مجموعه دیگر هم که در اینجا هستند، برقرار شود.

تصاویر
  • ضرورت معرفی بیش از پیش باغ کتاب تهران به مردم
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: