خرید اینترنتی کتاب و محصولات فرهنگی

رونمایی از 42 عنوان کتاب جدید کنگره ملی ۲۴۰۰۰ شهید پایتخت
در باغ کتاب تهران:
 

رونمایی از 42 عنوان کتاب جدید کنگره ملی ۲۴۰۰۰ شهید پایتخت

42 عنوان کتاب جدید کنگره ملی ۲۴۰۰۰ شهید پایتخت، روز دوشنبه 9 بهمن در باغ کتاب تهران رونمایی شد.
دوشنبه، 09 بهمن 1402 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی باغ کتاب تهران، مراسم رونمایی ۴۲ عنوان اثر جدید کنگره ملی ۲۴۰۰۰ شهید پایتخت روز دوشنبه 9 بهمن با حضور سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سردار حسن حسن‌زاده فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران، سردار مهدی امیریان دبیر ستاد مرکزی راهیان نور، سردار بایرامی رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و جمعی از خانواده شهدا و نویسندگان در سالن شماره یک پردیس سینمایی باغ کتاب تهران برگزار شد.
در این مراسم سردارکارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: همه مردم از هر قوم، زبان و دینی در دفاع مقدس سهم داشتند. بنابراین کسی نمی تواند دفاع مقدس را انحصاری کند.
وی با اشاره به نقش زنان در دفاع مقدس اظهار کرد: زنان نقش مهمی در دفاع مقدس داشتند، چه بسا نقش آن‌ها بیشتر از مردان بود. نقش آن‌ها در کتاب‌ها نیامده است. 
کارگر ادامه داد: تمام اقوام و استان‌ها در دفاع مقدس نقش داشتند؛ اما شهر تهران به عنوان پایتخت وظیفه بیشتری داشت. در شهر تهران بیشترین ترور صورت می‌گرفت و رزمندگانی که در جبهه‌ها شهید نمی‌شدند در تهران ترور می‌شدند. در دفاع مقدس تهران درخشید. لذا باید قدر این آسایش را بدانیم. 
گلعلی بابایی نویسنده کتاب «به قلم سوگند» ضمن تشکر از سرداران سپاه، نویسندگان کتاب‌ها و خانواده معزز شهدا برای همکاری در انتشار کتاب‌های حوزه انقلاب و دفاع مقدس گفت: آنچه که از کنگره 24000 شهید پایتخت می‌ماند آثار مکتوب است که در قالب کتاب و فیلم و مستند به آیندگان می‌رسد. از اولین کنگره که در سال ۱۳۷۶ برگزار شد تاکنون، آثار متنوعی با موضوع شهدای اقشار مختلف جامعه منتشر شده است.
وی با تاکید بر اینکه کیفیت کارها برایمان مهمتر از کمیت بوده است ادامه داد: بحمدالله آثاری که در خور توجه بوده‌اند تولید شده است. همّ آقای کلاته به عنوان مسئول نشر، تولید اثری است که شهید را همان‌گونه معرفی کند که بوده، کم‌گویی و زیاده‌گویی نداشته باشد. وقتی آثار به دستتان برسد خودتات قضاوت خواهید کرد.
بابایی از همه‌ی کسانی که در برگزاری این کنگره فعالیت داشتند و کسی آن‌ها را نمی‌بیند تشکر کرد و افزود: امیدوارم باقیات‌الصالحات همگی باشد و این راهی که برای کنگره آغاز شد با اجلاسیه پایان نیابد. همچنین این نهر جاری شده به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی برای زنده نگه داشتن یاد شهدا ادامه پیدا کند تا با توجه به تجربیات جنگ تحمیلی و انقلاب اسلامی، آبدیده بشویم و برای آینده کشور برنامه‌ریزی کنیم. آنچه که از تحریف و فراموشی جلوگیری می‌کند همین مکتوبات است.
همچنین در این مراسم مریم عرفانیان نویسنده کتاب «پای درختان زیتون» زندگینامه شهید ابراهیم خلیلی و روح‌الله الیاسی همرزم این شهید به سخنرانی پرداختند.
 

تصاویر
  • رونمایی از 42 عنوان کتاب جدید کنگره ملی ۲۴۰۰۰ شهید پایتخت
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: