خرید اینترنتی کتاب و محصولات فرهنگی

نشست نقد و بررسی فیلم «ترامبو» در باغ کتاب برگزار شد
با حضور مجید شاه حسینی:
 

نشست نقد و بررسی فیلم «ترامبو» در باغ کتاب برگزار شد

سینما اقتباس، ۲۲دی‌ماه در یازدهمین نشست خود به تحلیل فیلم سینمایی «ترامبو» با حضور دکتر مجید شاه‌حسینی پرداخت. ترامبو فیلمی زندگی‌نامه‌ای و درام آمریکایی به کارگردانی جی روچ است که در سال ۲۰۱۵ اکران شد.
دوشنبه، 25 دی 1402 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی باغ کتاب تهران، در این نشست، ضمن پخش فیلم ترامبو، دکتر شاه‌حسینی در پاسخ به سوال «چطور دو کشور هم‌پیمان در جنگ جهانی دوم، رقیب  و دشمن هم شدند و جنگ سرد آغاز شد» گفت: آغاز جنگ سرد از همان فردای پایان جنگ جهانی دوم بود. کشورهای غربی با توجه به قدرت گرفتن شوروی در شرق و نقش پررنگ آن در تسخیر آلمان و شکست نازی‌ها، احساس خطر می‌کنند و عملاً پس از پایان جنگ جهانی دوم به فکر کنترل قدرت شوروی می‌افتند و از همین رو جنگ سرد آغاز می‌شود.
وی با اشاره به کمیته فعالیت‌های ضد آمریکایی اظهار داشت: با جلو انداختن افرادی مانند سناتور جوزف مک‌کارتی در مقابله با کمونیسم و پیگیری‌های کنگره ایالات متحده آمریکا، به نوعی تفتیش عقاید رخ می‌دهد و افرادی مانند ترامبو که به هر نحو با کمیته همکاری نکردند حذف و در لیست سیاه قرار گرفتند.
شاه‌حسینی ادامه داد: در هالیوود هم مانند دیگر بخش‌های دولتی و حکومتی، لیست سیاهی از افراد تهیه می‌شود و شرکت‌های بزرگ فیلم‌سازی اعلام می‌کنند که دیگر با آنها همکاری نخواهند کرد و آنها را تحریم می‌کنند.
وی تاکید کرد: لیست سیاه هیچ‌وقت بی‌اثر نشد، بلکه شاید تعداد کمی مانند دالتون ترامبو آن هم با اتصال به قدرت صهیونیست‌های پشت صحنه از آن به نوعی خارج شدند.
 

تصاویر
  • نشست نقد و بررسی فیلم «ترامبو» در باغ کتاب برگزار شد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: