خرید اینترنتی کتاب و محصولات فرهنگی

اردوی آموزشی سرایش لالایی در باغ کتاب برگزار شد
 

اردوی آموزشی سرایش لالایی در باغ کتاب برگزار شد

جمعی از شاعران حوزه کودک و نوجوان و نفرات برتر «فراخوان ملی لالایی گهواره»روز چهارشنبه ۲۰دی‌ماه به منظور آشنایی با بزرگ‌ترین فروشگاه فرهنگی کشور از باغ کتاب تهران بازدید کردند و به بررسی بازار کتاب و ترویج شعر و لالایی کودک در قالب گعده آموزشی پرداختند.
پنجشنبه، 21 دی 1402 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی باغ کتاب تهران، محمدسام رضوانی مدیر روابط‌عمومی حوزه هنری کودک و نوجوان، هدف از راه‌اندازی جریان سرایش لالایی را احیای سنت لالایی‌خوانی به منظور تقویت فرهنگ و هویت بومی کودکان خواند و گفت: در فرهنگ ملل، کودکان با لالایی مادرها که سرشار از مضامین حماسی و قهرمان است، بزرگ می‌شوند. فرایند رشد کودک با همین لالایی‌ها شکل می‌گیرد و نقطه‌عطف فرهنگ و هویت هر انسانی در گرو همین لالایی‌هاست.
وی افزود: هویت فعلی خود ما هم برگرفته از لالایی‌های مادرانه و گاه پدران است. نسل‌های آینده نیازمند شنفتن لالایی‌ها با محتوای غنی شرقی هستند تا هویت بومی و ملی خود را حفظ کنند. پس تربیت شعرا و لالایی‌خوان‌ها ضروری به نظر می‌رسد و ما تصمیم گرفتیم در این مسیر حرکت کنیم.
رضوانی با اشاره به باغ کتاب تهران به عنوان مرجع کتاب‌های بروز کشور و لزوم آشنایی شعرا و نویسندگان همه‌ی استان‌ها با این مجموعه فرهنگی، اظهار داشت: نیمه اول سال جاری، فراخوان ملی لالایی گهواره انجام شد و لالایی‌های خوبی از سرتاسر کشور به دستمان رسید. در روز اختتامیه از نفرات برتر تقدیر به عمل آمد و بر آن شدیم تا برای این عزیزان اردوی آموزشی به نام "گهواره" ترتیب بدهیم.
مدیر روابط‌عمومی حوزه هنری کودک و نوجوان ادامه داد: گهواره عنوان برنامه‌ای است که یک مسیر آموزشی_تولیدی در حوزه لالایی را به منظور توجه ویژه به ظرفیت فرهنگی و تربیتی در عرصه ادبیات کودک دنبال می‌کند. از این رو، دوره تخصصی آموزش سرایش لالایی را از ۱۹ام تا ۲۲دی‌ماه با حضور شاعران مطرح کشور برگزار کردیم.
وی اضافه کرد: ۱۸نفر خانم و ۴نفر آقا در این اردوی چهارروزه حضور دارند که برنامه گعده روز دوم اردو در باغ کتاب تهران برپا شد تا در بخش فروش کتاب‌های کودک و نوجوان باغ کتاب تهران (ماه‌پیشونی) درباره اشعار و کتاب‌های کودکان به گفت‌وگو و تبادل نظر بپردازند. این حق همه‌ی شعرای ایرانی است تا با مجموعه فرهنگی باغ کتاب آشنا بشوند و از نزدیک، بازدید کنند.
 

تصاویر
  • اردوی آموزشی سرایش لالایی در باغ کتاب برگزار شد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: