خرید اینترنتی کتاب و محصولات فرهنگی

داستان «افسر و جاسوس» در سینما اقتباس
دهمین نشست «سینما اقتباس» برگزار می‌شود:
 

داستان «افسر و جاسوس» در سینما اقتباس

دهمین نشست «سینما اقتباس» همراه با نقد و بررسی فیلم سینمایی «افسر و جاسوس» به کارگردانی «رومن پولانسکی» در باغ کتاب برگزار می‌شود.
ﺳﻪشنبه، 05 دی 1402 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی باغ کتاب تهران، دهمین نشست «سینما اقتباس» با حضور مجید شاه‌حسینی پژوهشگر و مدرس حوزه سینما در این مجموعه علمی و فرهنگی برپا می‌شود.
«افسر و جاسوس» فیلمی در ژانر مهیج و درام تاریخی به کارگردانی رومن پولانسکی است که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد. این فیلم بر اساس «ماجرای دریفوس» ساخته شده است که به ماجرای دستگیری جاسوسان در اداره ضد جاسوسی ارتش فرانسه در اواخر قرن ۱۹ اشاره دارد. 
«ماجرای دریفوس» داستا واقعی «آلفرد دریفوس» افسر یهودی ارتش فرانسه است که در دادگاه به اتهام خیانت به حبس محکوم شده و از ارتش برکنار می‌شود و برای گذراندن دوران محکومیت، به جزیره‌ای تبعید می‌شود.
فیلم‌نامه «افسر و جاسوس» توسط پولانسکی و رابرت هریس بر اساس رمانی به همین نام محصول سال ۲۰۱۳ به رشته تحریر درآمده است. فیلم در هفتاد و ششمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز برنده جایزه ویژه هیئت داوران شد. این برنامه روز جمعه ۸ دی از ساعت ۱۵ در سالن سینمایی شماره ۸ باغ کتاب تهران برگزار می‌شود. حضور در این برنامه برای عموم مردم آزاد است.
 

تصاویر
  • داستان «افسر و جاسوس» در سینما اقتباس
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: