خرید اینترنتی کتاب و محصولات فرهنگی

باغ کتاب، رنگ و بوی یلدا به خود می‌گیرد
در روزهای پایانی پاییز؛
 

باغ کتاب، رنگ و بوی یلدا به خود می‌گیرد

به مناسبت بلندترین شب سال و در روزهای منتهی به زمستان، برنامه‌های مختلفی همچون برگزاری رویدادهای هنری، حافظ‌خوانی و اجرای بازی و قصه برای کودکان در باغ کتاب برپا می‌شود.
ﺳﻪشنبه، 28 آذر 1402 | Article Rating

به گزارش روابط‌عمومی باغ کتاب تهران، به مناسبت بلندترین شب سال و در روزهای منتهی به زمستان (چهارشنبه بیست‌ونهم آذرماه، پنج شنبه سی‌ام آذرماه و جمعه اول دی‌ماه 1402) برنامه‌های مختلفی همچون برگزاری رویدادهای هنری، حافظ‌خوانی و اجرای بازی و قصه برای کودکان در باغ کتاب برپا می‌شود.

 

باغ کتاب در این سه روز برای تبریک «شب یلدا» به میهمانان خود انار هدیه می‌دهد. همچنین کودکان و نوجوانان می‌توانند در کنار ورودی اصلی باغ، در غرفه سفال‌سازی حاضر شده و آثاری همچون انار، هندوانه و سایر اقلام مرتبط با یلدا را خلق کنند و به نفع خیریه به فروش بگذارند.

 

در این سه روز پاتوقی دخترانه برپا خواهد شد که بچه‌ها می‌توانند نقاشی‌هایی با مناسبت شب یلدا را رنگ‌آمیزی کنند یا آثاری را به تصویر بکشند. ارائه گلدان‌هایی که مزین به فال حافظ است و آرزوهای بچه‌های نیازمند را با خود به همراه دارد خلاقیتی دیگر است که مردم را تشویق به انجام امر خیر می‌کند تا مبلغ مورد نظر خود را به حساب خیریه واریز کنند.

 

خیریه مدرسه‌ساز «مادر و کودک»، بازی‌های متفاوتی را به مناسبت شب یلدا طراحی کرده است که در این سه روز انجام می‌شود و بر اساس آن بچه‌ها بازی مار و پله را که با طرحی از این خیریه همراه است بازی می‌کنند؛ همچنین قلک‌های مهربانی با نقاشی بچه‌ها طراحی و رنگ‌آمیزی می‌شود.

 

«نقالی» یکی از برنامه‌هایی است که روز چهارشنبه بیست‌ونهم آذرماه برپا خواهد شد. مخاطبان باغ کتاب می‌توانند از ساعت 17 الی 18 و همچنین از ساعت 19 الی 20 از ورودی اصلی باغ کتاب با نقال همراه شده و علاوه ‌بر شنیدن قصه‌های کهن با مجسمه‌های شخصیت‌های کارتونی موجود در باغ کتاب نیز آشنا شوند.

 

گروه کتابخوانی سی‌وسه از ساعت 17 الی 18:30 روز چهارشنبه با خرمالو از میهمانان باغ کتاب پذیرایی می‌کنند و به حافظ‌خوانی و قصه‌خوانی برای آن‌ها می‌پردازند.

حضور عروسک تن‌پوش در محوطه باغ، عکاسی با دکور یلدا و نقاشی روی صورت بچه‌ها با طرح یلدایی، دیگر برنامه‌هایی است که در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه از ساعت 17 الی 19 و 16 الی 20:30 به اجرا درمی‌آید.

 

سروستان باغ کتاب نیز روز پنجشنبه از ساعت 13 الی 16 رویداد باشگاه اندیشه را در جهت بهبود توانایی فردی و کوچینگ و خودسازی برپا خواهد کرد.

یکی دیگر از فعالیت‌هایی که در روزهای پنجشنبه و جمعه از ساعت 17 الی 18 و از ساعت 19 الی 20 در باغ کتاب و با همکاری بچه‌ها انجام می‌شود ساخت کاردستی و عروسک با وسایل دورریختنی، کاغذ، مقوا و... است که در نهایت می‌توانند سازه‌های خود را به نفع خیریه به فروش بگذارند. همچنین در تمام مدت این دو روز، ننه سرما قصه‌های جذابی را برای بچه‌ها روایت می‌کند که با بازی همراه است.

تصاویر
  • باغ کتاب، رنگ و بوی یلدا به خود می‌گیرد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: