خرید اینترنتی کتاب و محصولات فرهنگی

باغ کتاب ظرفیت بالایی برای اجرای فعالیت‌های فرهنگی دارد
مدیر مرکز اسلامی آفریقای جنوبی عنوان کرد؛
 

باغ کتاب ظرفیت بالایی برای اجرای فعالیت‌های فرهنگی دارد

حجت الاسلام‌والمسلمین سید عبدالله حسینی به «فرهنگی بودن» باغ کتاب اشاره کرد و گفت: وقتی چنین مجموعه‌ای عنوان «فرهنگی» را به خود گرفته است به این معنی است که ظرفیت و قابلیت اجرای تمام فعالیت‌های فرهنگی در آن وجود دارد و باید از آن بهره گرفت.
دوشنبه، 27 آذر 1402 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی باغ کتاب تهران، عصر شعرِ «به نام مادر» به مناسبت گرامیداشت ایام فاطمیه و همچنین یاد و خاطره مادران و کودکان شهید غزه با حضور فاطمه قاسم‌پور؛ رئیس فراکسیون زنان مجلس، علیرضا قزوه؛ شاعر آیینی و مدیر دفتر شعر، موسیقی و سرود صدا و سیما، محمدمهدی عبداللهی، محمد رسولی، حجت الاسلام‌والمسلمین سید عبدالله حسینی؛ مدیر مرکز اسلامی آفریقای جنوبی، نغمه مستشارنظامی، الهام صفالو و دیگر شاعران مطرح آئینی در باغ کتاب برگزار شد.

 

در این آیین که با شعرخوانی شعرا و سخنرانی حضار همراه بود حجت الاسلام‌والمسلمین سید عبدالله حسینی در گفت‌وگو با روابط عمومی باغ کتاب تهران به «فرهنگی بودن» باغ اشاره و بیان کرد: وقتی چنین مجموعه‌ای عنوان «فرهنگی» را به خود گرفته است به این معنی است که ظرفیت و قابلیت اجرای تمام فعالیت‌های فرهنگی در آن وجود دارد و باید از آن بهره گرفت.

 

او با اشاره به اینکه در ایران علاقه‌مندان بسیار زیادی به فرهنگ حضور دارند، درباره برپایی برنامه‌های فرهنگی همچون عصر شعرِ «به نام مادر» گفت: اینکه مجموعه فاخر فرهنگی‌ای مثل باغ کتاب به فکر دردهای مردم فلسطین است، امری مغتنم و ارزشمند به شمار می‌رود و باید آن را ارج نهاد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود مطرح کرد: من لباسی با طرح بانویی باردار بر تن سربازی اسرائیلی دیدم که روی شکم او دوایری همچون سیبل نقاشی شده و متنی انگلیسی روی آن نوشته شده بود با این مضمون که «یکبار شلیک کن و دو نفر را بکش». از این متن و تصویر می‌توان چنین برداشت کرد که سرباز اسرائیلی برای شلیک به دنبال بانویی باردار است تا دو نفر را با یک گلوله از بین ببرد!

 

مدیر مرکز اسلامی آفریقای جنوبی ادامه داد: این رژیم خود را به عنوان اخلاقی‌ترین ارتش دنیا معرفی می‌کند؛ طبق آنچه که رژیم صهیونیستی و ارتش دژخیم، ددمنش و حیوان صفت اشغالگر قدس در طول این 60 روز و از زمان آغاز جنگ، از خود به منصه ظهور گذاشت نشان داد تمام شعارهایی که سر می‌داد نادرست بود؛ ماهیت اصلی رژیم صهیونیستی در برخوردهایی که با کودکان و زنان در غزه انجام داد بسیار مشهود است. درواقع از میان 18هزار نفری که تاکنون به شهادت رسیده‌اند بیش از نیمی از آن‌ها کودک و بیش از 70 درصد آن‌ها جامعه زنان و کودکان را شامل می‌شود و این هولناک است. به هرحال باید در مجموعه فرهنگی همانند باغ کتاب به فکر دردهای مردم غزه باشیم. فکر می‌کنم تناسب بسیار خوبی بین باغ کتاب و این کار فاخر فرهنگی وجود دارد و امیدوارم ادامه پیدا کند.

 

وی با اشاره به اینکه رژیم اشغالگر قدس در جنگ روایت‌ها باخته است، عنوان کرد: علی‌رغم اینکه تمام رسانه‌های جهان در اختیار صهیونیست‌ها قرار دارد اما حجم جنایت‌ها به قدری زیاد بود که قابل کنترل نیست و داد تمام آزادی‌خواهان جهان را درآورده است. اگر بنا بود میلیاردها دلار هزینه کنیم برای اینکه چهره واقعی و ماهیت اصلی رژیم صهیونیستی را به نمایش بگذاریم به این خوبی صورت نمی‌پذیرفت. اکنون در بیش از 2هزار 600 نقطه از جهان هر روز شاهد راهپیمایی در دفاع از مردم مظلوم فلسطین هستیم.

 

او افزود: در تمام ایالت‌های آمریکا تظاهراتی علیه جنایت‌های بی‌رحمانه رژیم صهیونیستی انجام شده است؛ همچنین بیش از 600 هزار نفر در انگلیس نیز دست به تظاهرت زدند. در آفریقای جنوبی نیز هزاران نفر در تضاهراتی علیه رژیم اشغالگر قدس شرکت کردند. تاکنون این حجم از حمایت بین‌المللی درخصوص هیچ فعالیتی سابقه نداشت. ما در جنگ روایت‌ها توانستیم استکبار رسانه‌ای جهان را شکست دهیم و امروز شاهد سربلندی مردم فلسطین باشیم.

 

حجت الاسلام‌والمسلمین سید عبدالله حسینی در پایان سخنان خود گفت: فکر می‌کنم امروز شاهد تمام مصائبی هستیم که حضرت فاطمه زهرا(س) کشید. فلسطین، کربلای امروز است؛ یعنی اگر امام حسین(ع) در کربلا حضور داشت همین موضع را علیه اسرائیل می‌گرفت و یزید و کسانی که آن زمان با او همکاری داشتند نیز در صف رژیم اشغالگر قدس قرار می‌گرفتند. این تقابل تاریخی با همان جنایت‌ها تکرار می‌شود و ما اتفاقات فلسطین را در ادامه مصائب اهل بیت(ع) می‌دانیم و انشاالله پیروزی مردم غزه پیروزی اهل بیت خواهد بود.

تصاویر
  • باغ کتاب ظرفیت بالایی برای اجرای فعالیت‌های فرهنگی دارد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: