خرید اینترنتی کتاب و محصولات فرهنگی

اقدامات باغ کتاب باعث افزایش تحرک اجتماعی و فرهنگی خواهد شد
حاج ابراهیم شایان، از ذاکرین اهل بیت مطرح کرد:
 

اقدامات باغ کتاب باعث افزایش تحرک اجتماعی و فرهنگی خواهد شد

نخستین جایزه کتاب مداحان مؤلف و شب شعر حماسه مظلومیت و اقتدار با شعرخوانی شاعران و نوحه سرایان برجسته جبهه مقاومت به همت و میزبانی باغ کتاب برگزار شد.
ﺳﻪشنبه، 14 آذر 1402 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی باغ کتاب تهران، نخستین جایزه کتاب مداحان مؤلف و شب شعر حماسه مظلومیت و اقتدار با شعرخوانی شاعران و نوحه سرایان برجسته جبهه مقاومت به مناسبت هفته کتاب در روزهای گذشته برگزار شد. این برنامه به میزبانی باغ کتاب تهران و مشارکت خانه مداحان، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیرخانه دائمی کنفرانس بین المللی حمایت از فلسطین، سازمان هیئت و تشکل‌های دینی روز یکشنبه ٢٨ آبان از ساعت ١٨ تا ٢٠ در باغ کتاب تهران برگزار گردید.
در این برنامه چهره مهم و برجسته حوزه مدح و مداحی حضور داشتند که یکی از این چهره‌ها «ابراهیم شایان» از مولفان و منتخبان در عرصه مدح و ستایشگری است. وی فرزند حسین در فروردین ماه ١٣٢٣ شمسی در شهر سیستان متولد شد. او از شاعران معاصر فارسی‌زبان است که در وصف امام حسین (ع) اشعاری را سروده است. «شایان» تحصیلات خود را تا مقطع کارشناسی در رشته حقوق از دانشگاه آزاد زاهدان اخذ نموده و به دلیل علاقه به ادبیات فارسی و معارف اسلامی سرودن شعر را از نه سالگی تجربه کرد و به دلیل همین علاقه، کتابخانه‌‏ای شخصی با گنجایش سه هزار جلد کتاب را در خانه دارد.
کلیه سروده‌‏هایش قرآنی، معارف اسلامی، اخلاقی، آئینی و دفاع مقدس است. ایشان بازنشسته بانک ملی است و با سازمان‌‏ها، نهادها و کانون‌های فرهنگی استان مثل ارشاد اسلامی، صدا و سیما، دانشگاه‌ها و همچنین کنگره‌‏ها و جشنواره‏‌های مختلفی چون بین‌المللی رابطان بهداشت در زاهدان، پروین اعتصامی گیلان، نیمه‌شعبان اراک، شعر عاشورایی اهواز و... همکاری نزدیک و حضوری فعال داشته و از این رهگذر تقدیرنامه‏‌های متعددی دریافت نموده است. ایشان رتبه اول شعر دهه فجر استان و رتبه دوم شعر ملی وحدت کشوری را در موفقیت‌‏های فرهنگی خویش دارد.
آثار ابراهیم شایان عبارتند از: «منظومه قرآنی» قصیده‏‌ای طویل با ٥٦٠ بیت از آیات برگزیده قرآن مجید، «انوار آسمانی»، «خون‌بهای عشق»، «فریادهای خاموش» و «زمزمه عشق» که گردآوری اشعار کنگره دفاع مقدس است. در ادامه گفت‌وگویی با او داشته‌ایم که می‌خوانید.


 برگزاری این چنین مراسم‌ها در مجموعه‌هایی فرهنگی مانند باغ کتاب چه نتایج مثبتی می‌تواند داشته باشد؟
تصمیم به برگزاری این مراسم که برای نخستین بار بسیار عالی است. از این جهت که زحمات عزیزانی که در عرصه مدح و ستایشگری فعالیت می کنند دیده می‌شود و این مسئله موجب انگیزه بخشی برای ادامه مسیر خواهد شد.


از نظر شما این مراسم چه میزان در پیشبرد فرهنگ مدح و ستایشگری نقش داشته و حتی اثرات عمومی این اتفاقات چگونه خواهد بود؟
شعر و سرودن اشعار و فعالیت در عرصه مدح و ستایش، وحی الهی است. در واقع این استعداد خداوندی است که بصورت ودیعه در وجود و نهاد هرکسی نهاده شده است. اینگونه مراسم‌ها به عنوان محیطی آموزشی و آموزنده موجب ایجادگری و تحرک خواهد شد و جوانان را به سمت‌و‌سوی مذکور سوق می‌دهد. از سوی دیگر اثرات این اقدام برای افراد فعال در این حوزه به گونه‌ای خواهد بود که آنها را مجاب به تحقیق و پژوهش بیشتر خواهد کرد.
 

تصاویر
  • اقدامات باغ کتاب باعث افزایش تحرک اجتماعی و فرهنگی خواهد شد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: