خرید اینترنتی کتاب و محصولات فرهنگی

توجه نهادهای فرهنگی باعث ایجاد انگیزه در جوانان می‌شود
حاج یدالله بهتاش در حاشیه برگزاری نخستین جایزه مداحان مؤلف در باغ کتاب:
 

توجه نهادهای فرهنگی باعث ایجاد انگیزه در جوانان می‌شود

«حاج یدالله بهتاش» از مداحان، مولفین و منتخبین در عرصه مدح و ستایشگری در جریان برگزاری نخستین جایزه مداحان مؤلف در باغ کتاب گفت: توجه به کارهای انجام شده از سوی ارگان‌های فرهنگی برای افراد حاضر در صحنه، انگیزشی خواهد بود.
شنبه، 04 آذر 1402 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی باغ کتاب تهران، نخستین جایزه کتاب مداحان مؤلف و شب شعر «حماسه مظلومیت و اقتدار» با شعرخوانی شاعران و نوحه‌سرایان برجسته جبهه مقاومت به مناسبت هفته کتاب در روزهای گذشته برگزار شد. این برنامه به میزبانی باغ کتاب تهران و مشارکت خانه مداحان، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیرخانه دائمی کنفرانس بین المللی حمایت از فلسطین، سازمان هیئت و تشکل‌های دینی روز یکشنبه ٢٨ آبان از ساعت ١٨ تا ٢٠ در باغ کتاب تهران برگزار شد.
«حاج یدالله بهتاش» از مداحان، مولفین و منتخبین در عرصه مدح و ستایشگری، سال 1329 در یکی از روستاهای سبزوار به دنيا آمده است. علاوه بر مداحي، كتاب مي‌نويسد، سخنراني مي‌كند، منبر مي‌رود، سايت دارد و خودش آن را به‌روز مي‌كند. گفت‌وگوی کوتاه ما را با ایشان می‌خوانید.
برگزاری این چنین مراسم‌هایی در مجموعه‌های فرهنگی مانند باغ کتاب چه نتایجی دارد؟
- پیامبر(ص) فرمودند وقتی یک سنت حسنه پایه گذاری می‌شود هم عامل فعل ثواب خواهد برد و هم وجه باقی و تداوم این سنت ها موجب ثواب بعدی های دیگر خواهد شد. اتفاقی که در این حوزه روی داد وجه مصداقی این حدیث نبوی است. مضافاً اینکه محیط و فضای برنامه‌ریزی شده و جانبی هم عالی بود و جاذبه ایجاد می‌کند. در مجموع این اقدامات خواه ناخواه اثرات مثبت فرهنگی برجای خواهد گذاشت.
این مراسم‌ها چه میزان در پیشبرد فرهنگ مدح و ستایشگری نقش داشته و اثرات عمومی آن چگونه خواهد بود؟
-‌ این مراسم اولاً یک وجه تشویقی برای عزیزانی را دارد که مشغول کار علمی هستند. در واقع توجه به کارهای انجام شده از سوی ارگان‌های فرهنگی برای افراد حاضر در صحنه، انگیزشی خواهد بود. ثانیاً اینکه به باز شدن مسیری برای جوان‌ترها کمک می‌کند و انگیزه آن ها را به سمت انجام کارهای بیشتر و علمی‌تر سوق می‌دهد. نکته مهم‌تر اینکه جوان‌هایی که در این عرصه هستند را به مسئله کتاب و ماندگاری آگاه‌تر خواهد کرد که مدح و ستایش و مدیریت مجالس تنها خواندن یا سرودن و ... نیست. همچنین این سنخ مراسم‌ها فرهنگ کتاب و کتابخوانی را ترویج می‌کند. اما نکته آخر که یک پیشنهاد است و امیدوارم مورد عنایت متولیان باشد تخصیص غرفه‌ای دائمی در باغ کتاب به‌منظور ارائه آثار منتشر شده مکتوب در حوزه ستایشگری است.
 

تصاویر
  • توجه نهادهای فرهنگی باعث ایجاد انگیزه در جوانان می‌شود
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: