خرید اینترنتی کتاب و محصولات فرهنگی

آموزش فناوری به بیش از 5هزار دانش‌آموز در باغ کتاب
در تابستان باغ کتاب چه گذشت؟
 

آموزش فناوری به بیش از 5هزار دانش‌آموز در باغ کتاب

باغ کتاب تهران با آموزش‌ حوزه‌های مختلف فناوری به کودکان و نوجوانان از جمله هوش مصنوعی، ماینکرفت و اسکرچ میزبان بیش از 5هزار کودک و نوجوان بود.
ﺳﻪشنبه، 25 مهر 1402 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی باغ کتاب تهران، تابستان امسال، باغ کتاب با همکاری آکادمی یاسان مجموعه‌ای از برنامه‌های آموزشی جذاب و متنوع در حوزه برنامه‌نویسی، بازی‌سازی، لیگ ماینکرفت و آشنایی با هوش مصنوعی برای کودکان برگزار کرد. پس از پایان برنامه تابستانی در 16 شهریور، جشنواره «سلام مدرسه» برگزار شد که از عرضه لوازم التحریر به‌ صرفه تا مهارت‌آموزی دانش‌آموزان در باغ کتاب را به همراه داشته است.
باغ کتاب تهران، در کنار محیطی مناسب جهت آشنایی با کتاب و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی، به سایر امور فرهنگی، علمی و فناوری برای آشنایی مردم، کودکان و نوجوانان و دانش آموزان سطوح مختلف توجه داشته است و علاوه بر برنامه‌های فرهنگی، سینمایی، موسیقی و... رویدادهای علمی و فناورانه نیز برگزار کرده است.
البته برخی کارشناسان و مسئولان معتقدند که متناسب با رشد فناوری‌ها، باید نوع ارائه برنامه‌ها، نوع آموزش و حضور کارشناسان در کنار کودکان و نوجوانان نیز تغییر یافته و بهتر شود. از این رو برنامه‌های مختلف در مدت زمان مشخصی برگزار می‌شود و پس از آن مجریان و کارشناسان برنامه‌های جدیدتری را ارائه می‌دهند. 
مدیریت باغ کتاب تهران نیز تلاش دارد که بهره‌وری هر بخش را بهبود بخشیده و متناسب با فناوری‌های روز، بهره برداران و مجریان برنامه‌ها را از بین بهترین‌های کشور انتخاب نماید تا نه‌تنها میزان رضایت مردم و دانش آموزان افزایش یابد بلکه نوع ارائه برنامه‌ها، بازدیدها و کلاس‌ها و دوره‌های علمی و آموزشی بهتر شود. 
رویدادهای فناورانه و آمادگی برای بازگشایی مدارس
تابستان امسال، باغ کتاب با همکاری آکادمی یاسان مجموعه‌ای از برنامه‌های آموزشی جذاب و متنوع در حوزه برنامه‌نویسی، بازی‌سازی، لیگ ماینکرفت و آشنایی با هوش مصنوعی برای کودکان برگزار کرد.
پس از پایان برنامه تابستانی در 16 شهریور، جشنواره «سلام مدرسه» برگزار شد که از عرضه لوازم التحریر به‌ صرفه تا مهارت‌آموزی دانش‌آموزان در باغ کتاب را به همراه داشته است. 
تجربه علم در باغ کتاب
تابستان امسال، باغ کتاب با همکاری آکادمی یاسان مجموعه‌ای از برنامه‌های آموزشی جذاب و متنوع در حوزه برنامه‌نویسی، بازی‌سازی، لیگ ماینکرفت و آشنایی با هوش مصنوعی برای کودکان برگزار کرد.
در حوزه برنامه‌نویسی، بیش از 1700 کودک با مفاهیم پایه‌ای برنامه‌نویسی و زبان‌های مانند Python و Scratch آشنا شدند. همچنین با راهنمایی اساتید مجرب، توانایی‌های خود را در طراحی و اجرای برنامه‌های ساده توسعه دادند.
در بخش بازی‌سازی، کودکان با استفاده از ابزارهای مختلف، بازی‌های خلاقانه و جذاب خود را طراحی کردند. آن‌ها با استفاده از مفاهیم پایه‌ای دیزاین و برنامه‌نویسی، تجربه ایجاد بازی‌های سرگرم‌کننده را به دست آوردند.
همچنین، برنامه لیگ ماینکرفت با 2هزار و 400 شرکت کننده از جمله برنامه‌های پرطرفدار بود. کودکان با ورود به دنیای ماینکرفت و مسابقه با هم در چالش‌های مختلف، مهارت‌های تیمی و تفکر استراتژیک خود را بهبود دادند.
همچنین بیش از 1300 دانش‌آموز با مفاهیم پایه‌ای هوش مصنوعی و همچنین کاربردهای آن در زندگی روزمره خود آشنا شدند. آن‌ها با حل مسائل مرتبط با هوش مصنوعی و شرکت در کارگاه‌های جذاب، مهارت‌های خود را در این زمینه عمیق‌تر کردند.
برنامه‌های باغ کتاب در حوزه فناوری تنها شامل کودکان و نوجوانان نبود؛ بلکه این دوره‌ها شامل آموزش‌های تربیت فرزند برای والدین بود که به صورت حضوری و مجازی برای 3هزار و 500 پدر و مادر برگزار شد.
برگزاری برنامه‌های آکادمی یاسان با همکاری باغ کتاب در تابستان به کودکان فرصتی جذاب و آموزنده را فراهم کرد تا در زمینه‌های متنوعی از جمله برنامه‌نویسی، بازی‌سازی، لیگ ماینکرفت و آشنایی با هوش مصنوعی خود را به چالش بکشند و مهارت‌های علمی و فناورانه خود را بالا ببرند. 
 

تصاویر
  • آموزش فناوری به بیش از 5هزار دانش‌آموز در باغ کتاب
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: