خرید اینترنتی کتاب و محصولات فرهنگی

کتاب «نوشدارویی پیش از مرگ سهراب» در باغ کتاب بررسی شد
به مناسبت هفته دفاع مقدس:
 

کتاب «نوشدارویی پیش از مرگ سهراب» در باغ کتاب بررسی شد

نشست بررسی و معرفی کتاب «نوشدارویی پیش از مرگ سهراب» روز جمعه 6مهرماه در باغ کتاب تهران برگزار شد.
جمعه، 07 مهر 1402 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی باغ کتاب تهران، نشست بررسی و معرفی کتاب «نوشدارویی پیش از مرگ سهراب» با حضور احمد لاجوردی نویسنده کتاب و جمعی از جانبازان و کهنه سربازان دوران دفاع مقدس در جنگ 8 ساله ایران و عراق در ورودی اصلی این مجموعه برگزار شد.
در این نشست لاجوردی درباره روایت کتاب خود گفت: تلاش پزشکان و کادر درمان در زیر بمباران عراق و در بیمارستان‌های صحرایی، نوشدارویی پیش از مرگ سهراب بوده است؛ زیرا جان بسیاری از جانبازان و سربازان را نجات دادند. بسیاری از جانبازان به خاطر صبر و حوصله و تلاش شبانه روزی این پزشکان، اکنون پس از تلاش‌های فراوان، از نعمت دست و پا برخوردار هستند، جان آنها حفظ شده و در کنار خانواده ها زندگی کردند.
لاجوردی گفت: در‌حالی‌که‌ که در بسیاری از جنگ‌های کلاسیک جهان، در بیمارستان‌های صحرایی، برای نجات سربازان، دست و پا را قطع می‌کنند. اما پزشکان ما فداکاری‌های بسیاری انجام دادند و شاهد تلاش آن‌ها بودیم که در شرایط سخت اجازه خطر برای جان سربازان و دست و پا و اعضای آنها را نمی‌دادند. آن‌ها فداکاری‌های بسیار انجام دادند و با انگیزه‌ها و احساس انسانی و ملی، تلاش کردند که جانبازان خسارت کمتری داشته باشند.
وی ادامه داد: بسیاری از پزشکان و کادر درمان، خاطره به یاد ماندنی خود را در این کتاب نقل کرده‌اند که هرکدام می‌تواند سناریوی یک فیلم و داستان اسطوره‌ای اما کاملا واقعی برای نسل‌های آینده باشد. داستان‌ها و خاطراتی کاملا واقعی، که گاهی از مرز علم و واقعیت، توان و ظرفیت انسان ها عبور کرده است.
نویسنده کتاب «نوشدارویی پیش از مرگ سهراب» گفت: داستان «احمد» یکی از افراد فداکار که مجروحان را از خط و خوزستان با آمبولانس به تهران انتقال می‌داد، به خوبی از زبان دکتر منصور زربال روایت شده است. در ساعاتی از تنگنای شرایط جنگ و کار، متوجه شدیم که این بار آمبولانس خود «احمد» را به بیمارستان انتقال داده و این بار «احمد» مجروح نیاورده بلکه خود مسافر آمبولانس است.
لاجوردی ادامه داد: او در این شرایط سخت و نبود پزشک جراح مغز و اعصاب، مجبور می‌شود که به عنوان پزشک ارتوپد با همان دانش محدود در مورد مغز  و اعصاب که در دوره دانشجویی آموخته، جراحت سر «احمد» یار همیشگی خود در بیمارستان و جبهه را جراحی کند. 

کتاب «نوشدارویی پیش از مرگ سهراب» در 384 صفحه و در سال 1399 توسط انتشارات نسل روشن منتشر شده است. 
 

تصاویر
  • کتاب «نوشدارویی پیش از مرگ سهراب» در باغ کتاب بررسی شد
  • کتاب «نوشدارویی پیش از مرگ سهراب» در باغ کتاب بررسی شد
  • کتاب «نوشدارویی پیش از مرگ سهراب» در باغ کتاب بررسی شد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: