خرید اینترنتی کتاب و محصولات فرهنگی

برنامه‌های آخر هفته‌ی باغ کتاب؛ از «فیلم و گپ» تا «بازار تبادل اسباب بازی»
 

برنامه‌های آخر هفته‌ی باغ کتاب؛ از «فیلم و گپ» تا «بازار تبادل اسباب بازی»

باغ کتاب تهران در آخر هفته با برنامه‌های متنوع از نمایش فیلم و انیمیشن تا «بازار تبادیل اسباب‌بازی» برای تمام گروه‌های سنی میزبان مخاطبان خود است.
دوشنبه، 23 خرداد 1401 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی باغ کتاب تهران، این مجموعه علمی و فرهنگی با اجرای برنامه‌های متنوع برای گروه‌های سنی مختلف، از نمایش فیلم‌های سینمایی و انیمیشن تا رویداد «بازار تبادل اسباب بازی»، میزبان مخاطبان خود در گروه‌های سنی مختلف است. 
چهارشنبه مهمان «فیلم و گپ» باشید
برنامه‌ی «فیلم و گپ» این هفته‌ی باغ کتاب به نمایش، نقد و بررسی فیلم «گمشده» محصول سال 1982 سینمای آمریکا اختصاص دارد. فیلم «گمشده» اثر «گوستاور گاوراس» و درباره‌ی روزنامه‌نگاری آمریکایی به نام «اد هورمن» است که در جریان کودتای شیلی ناپدید می‌شود. پدر و همسرش به دنبال راهی برای پیدا کردن «اد» هستند اما متوجه می‌شوند که پیدا کردن او با سیاست‌های کلان کشور درهم تنیده است. 
«گمشده» فیلم تحسین‌شده‌ای است و موفق به دریافت جوایز متعدد از جشنواره‌های معتبر جهانی همچون اسکار، کن و بفتا شده است. در بخش نقد و بررسی، سعید قطبی‌زاده منتقد و مدرس شناخته شده سینما پس از نقد فیلم، پیرامون موضوع و ژانر آن با شرکت‌کنندگان گفت‌و‌گو می‌کند. برنامه «فیلم و گپ» این هفته‌ی باغ کتاب روز چهارشنبه 25 خرداد از ساعت 18 در سالن شماره 8 باغ کتاب برگزار می‌شود. 
پنجشنبه؛ از نمایش انیمیشن تا «تبادل اسباب‌بازی»
باغ کتاب تهران در روز پنجشنبه 26 خرداد‌ماه برنامه‌های مختلف برای گروه‌های سنی متنوع برگزار می‌کند. از نمایش فیلم و انیمیشن گرفته تا «بازار تبادل اسباب‌بازی».
باغ کتاب تهران در روز پنجشنبه با نمایش فیلم «بت‌من» میزبان علاقه‌مندان به فیلم‌های ژانر حماسی و اَبر‌قهرمانی است. داستان فیلم «بت‌من» از جایی شروع می‌شود که قاتلی سریالی به نام «ریدلر» یکی از مسئولان شهر گاتهام را به قتل می‌رساند. «بت‌من» تصمیم می‌گیرد برای پیدا کردن قاتل به اداره پلیس کمک کند. در این میان، قتل‌های بیشتری توسط ریدلر انجام می‌شود و قاتل، توانایی‌های «بت‌من» را به چالش می‌کشد. فیلم سینمایی «بت‌من» ساعت 18 در سالن شماره‌ی 8 باغ کتاب نمایش داده می‌شود. 
همچنین در این روز انیمیشن «اژدهای آرزو» محصول سال 2021 سبک کمدی و فانتزی محصول سال ۲۰۲۱ به نویسندگی و کارگردانی «کریس آپلهانس» نمایش داده می‌شود. داستان انیمیشن «اژدهای آرزو» درباره پسری به نام «دین» است که آرزو دارد ارتباطش را با دوست دوران کودکی خود «لی نا» احیا کند. در این میان پیرمردی یک قوری جادویی به «دین» می‌دهد که اژدهایی درون آن پنهان است که می‌تواند آرزوی ارباب خود را برآورده کند. «دین» و اژدهای جادویی در مسیر رسیدن به «لی نا» با یکدیگر همراه می‌شوند. انیمیشن «اژدهای آرزو» ساعت 21 در آمفی تئاتر روباز باغ کتاب نمایش داده می‌شود. 
 دوبله‌ی فیلم «بت‌من» و انیمیشن «اژدهای آرزو» را گروه سورن برعهده داشته است که از گروه‌های شناخته شده در زمینه دوبله است. انیمیشن‌ها و فیلم‌های متعدد مانند زمانی برای مردن نیست، سگ‌های نگهبان، دختر کفشدوزکی، تل‌ماسه و هتل ترانسیلوانیا به وسیله گروه سورن دوبله و منتشر شده است.
«بازار تبادل اسباب بازی» از دیگر رویدادهای پنجشنبه‌ی باغ کتاب است. «بازار تبادل اسباب‌بازی» یک رویداد مهارت محور و بازی محور است که کودکان در آن مهارت‌های زندگی اجتماعی در آینده را تجربه می‌کنند. از آن جایی که بازی، اصلی‌ترین و جذاب‌ترین فعالیت روزانه کودکان است، همه رویدادهای «مهارت‌آباد» بر محور عناصرِ سازنده بازی‌ها، طراحی و اجرا می‌شوند. از آن‌جایی که اسباب‌بازی‌های شخصی کودکان، اصلی‌ترین دارایی و کالای ارزشمند برای آن‌هاست، دراین رویداد، اسباب بازی، محوریت اصلی را دارد.
در این رویداد کودکان روش ارزش‌گذاری اسباب‌بازی‌های کارکرده‌شان را یاد می‌گیرند و فهرست قیمت اسباب‌بازی‌هایی را که برای تبادل آورده‌اند، توسط مشاور بازاربازی دریافت می‌کنند. همچنین کودکان و نوجوانان در بازی‌های دسته‌جمعی، روش تبادل و تعامل اجتماعی در بازار را می‌آموزند؛ ریسک می‌کنند و در مزایده و مناقصه شرکت می‌کنند. «بازار تبادل اسباب بازی» از ساعت 16 تا 22 برگزار می‌شود. 
جمعه؛ «باشگاه معما» و « تبادل اسباب‌بازی»
«باشگاه معما» برنامه‌ای برای نمایش و نقد فیلم‌های ژانر علمی-تخیلی، دنیای افسانه‌ها و ادبیات گمانه‌زن است که هر هفته با نمایش و نقد فیلم‌ و آثار سینمایی مطرح این حوزه، میزبان علاقه‌مندان به فیلم‌های این ژانر خواهد بود. در نخستین برنامه «باشگاه معما»، فیلم «پارک ژوراسیک» به کارگردانی استیون اسپیلبرگ محصول سال 1993 کشور آمریکا به نمایش گذاشته می‌شود. «پارک ژوراسیک» از رمانی به همین نام به قلم «مایکل کرایتون» اقتباس شده است و یکی از مشهورترین و مهم‌ترین آثار تاریخ سینمای علمی و تخیلی محسوب می‌شود.
«عرفان خسروی»، دیرینه‌شناس و نویسنده و «محمد‌حسین‌جهان‌پناه»، نویسنده و روزنامه‌نگار علم و فناوری در این برنامه پس از نمایش فیلم، به نقد و بررسی فیلم می‌پردازند. این برنامه از ساعت 16 در سالن شماره 8 باغ کتاب برگزار می‌شود. 
همچنین «بازار تبادل اسباب بازی» از دیگر رویدادهای جمعه‌ی باغ کتاب است که از ساعت 16 تا 22 در فضای کنار خانه‌ی کودک برپا می‌شود. 

علاقه‌مندان به شرکت در این رویدادها می‌توانند از طریق سایت زویدادهای باغ کتاب به نشانی https://event.bagheketab.com/ نسبت به تهیه بلیت اقدام نمایند.

تصاویر
  • برنامه‌های آخر هفته‌ی باغ کتاب؛ از «فیلم و گپ» تا «بازار تبادل اسباب بازی»
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: