خرید اینترنتی کتاب و محصولات فرهنگی

فیلم «زوربای یونانی»؛ ماجراجویی با چاشنی طنز
یکصدمین برنامه «فیلم و گپ» برگزار می‌شود:
 

فیلم «زوربای یونانی»؛ ماجراجویی با چاشنی طنز

یکصدمین برنامه «فیلم و گپ» به نمایش و نقد فیلم «زوربای یونانی» محصول سال 1964 سینمای آمریکا و یونان اختصاص دارد.
شنبه، 17 اردیبهشت 1401 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی باغ کتاب تهران، «زوربای یونانی»، فیلمی در ژانر کمدی درام محصول سال 1964 سینمای آمریکا و یونان است. «مایکل کاکویانیس» کارگردانی و نویسنده فیلم‌نامه «زوربای یونانی» عهده‌دار بوده و بر اساس رمانی به همین نام نوشته «نیکوس کازانتزاکیس» ساخته شده است. «زوربای یونانی» روز چهارشنبه 21 اردیبهشت از ساعت 17 در سالن شماره 8 باغ کتاب نمایش داده می‌شود و سعید قطبی‌زاده به نقد و بررسی آن می‌پردازد.
فیلم «زوربای یونانی» درباره «باسیل» نویسنده جوان انگلیسی است که وارث معدنی در جزیره کرت یونان شده است. بازیل قصد دارد از انگلستان به یونان سفر کند تا سر و سامانی به معدن بدهد. باسیل در مسیر خود با مردی به نام «زوربا» آشنا می‌شود. زوربا باسیل را متقاعد می‌کند که تجربه کافی برای کمک کردن به او را دارد. باسیل زوربا را به عنوان آشپز و معدنچی استخدام می‌کند و ماجرای آن‌ها آغاز می‌شود. 
فیلم «زوربای یونانی» علاوه بر اینکه با واکنش‌های مثبتی از سوی منتقدان رو‌به‌رو شد، از نظر تجاری هم فیلم موفقی بود. این فیلم توانست بیش از نه برابر مبلغی که صرف تولید آن شده بود را دست بیاورد. فیلم «زوربای یونانی» در سی و هفتمین دوره جوایز اسکار، برنده جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن و بهترین فیلمبرداری و بهترین طراحی صحنه شد. همچنین بازی آنتونی کوئین در نقش زوربا تبدیل به یکی از به‌یادماندنی‌ترین نقش‌‌آفرینی‌های او در تاریخ سینما شد. 
پس از نمایش فیلم، سعید قطبی‌زاده منتقد و مدرس سینما به نقد و بررسی فیلم می‌پردازد. شرکت‌کنندگان نیز می‌توانند سؤالات خود را درباره فیلم مطرح کنند.
فیلم و گپ از برنامه‌های باغ کتاب تهران است که چهارشنبه‌ی هر هفته با هدف نمایش و تحلیل فیلم‌های مطرح سینمای کلاسیک برگزار می‌شود. علاقه‌مندان به تهیه بلیت می‌توانند از طریق سایت رویدادهای باغ کتاب به نشانی https://event.bagheketab.com/event/309 نسبت به تهیه بلیت اقدام کنند. 
 

تصاویر
  • فیلم «زوربای یونانی»؛ ماجراجویی با چاشنی طنز
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: