خرید اینترنتی کتاب و محصولات فرهنگی

فیلم و گپ میزبان فیلمی از جان فورد می‌شود
 

فیلم و گپ میزبان فیلمی از جان فورد می‌شود

نود و یکمین برنامه فیلم و گپ باغ کتاب تهران به نمایش و نقد فیلم مردی که لیبرتی والانس را کشت به کارگردانی جان فورد اختصاص دارد.
دوشنبه، 02 اسفند 1400 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی باغ کتاب تهران، مردی که لیبرتی والانس را کشت فیلمی در ژانر درام و وسترن محصول سال 1962 کشور آمریکا است که کارگردانی آن را جان فورد برعهده داشته است. جان وین و جیمز استورات از جمله بازیگران این فیلم هستند. این فیلم روز چهارشنبه 4 اسفند ماه از ساعت 17 در سالن شماره 8 باغ كتاب تهران اكران خواهد شد و بعد از نمایش، سعید قطبی‌زاده به نقد و بررسی آن خواهد پرداخت.
داستان فیلم از جای شروع می‌شود که سناتور استودارد به همراه همسرش هالی برای شرکت در مراسم تشیع جنازه پیرمردی که در دوران جوانی ششلول‌بند بوده، وارد شهر سیبون می‌شود. اهالی شهر از حضور آن‌ها در این مراسم و ارتباط این سناتور با یک ششلول‌بند تعجب می‌کنند. یک خبرنگار محلی درباره علت حضور این سناتور در مراسم خاکسپاری سؤال می‌پرسد و سناتور استودارد درباره داستان خود با مردی به نام تام دانیفن توضیح می‌دهد.
جان فورد، کارگردان این فیلم از معروف‌ترین کارگردان ژانر وسترن است که الگوی بسیاری از کارگردانان شناخته شده پس از خود مانند اورسون ولز محسوب می‌شود. فورد با جمله معروف خود «نام من جان فورد است، من وسترن می‌سازم.» به عنوان کارگردانی صاحب سبک در این ژانر شناخته می‌شود. فورد برای چهار فیلم چه سرسبز بود دره من، خوشه‌های خشم، خبرچین و مرد آرام موفق به دریافت جایزه اسکار بهترین کارگردانی شد که در میان کارگردانان آمریکایی صاحب رکورد است. 
در بخش نقد و بررسی‌ قرار است سعید قطبی‌‌زاده، منتقد شناخته‌شده سینما علاوه بر بحث تخصصی‌ درباره این فیلم، جنبه‌های‌ مختلف آن، سینمای‌ آمریکا و کلیات ژانر موردنظر به بحث و گفت‌وگو بپردازد.
برنامه «فیلم و گپ» یکی‌ از برنامه‌های‌ باغ کتاب تهران است که هر هفته چهارشنبه‌ از ساعت 17 در سالن شماره ۸ میزبان علاقه‌مندان به سینماست. علاقه‌مندان به حضور در این برنامه می‌‌توانند برای‌ خرید بلیت از طریق سایت رویداد‌های باغ کتاب به نشانی https://event.bagheketab.com/event/284 اقدام کنند.

تصاویر
  • فیلم و گپ میزبان فیلمی از جان فورد می‌شود
  • فیلم و گپ میزبان فیلمی از جان فورد می‌شود
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: