خرید اینترنتی کتاب و محصولات فرهنگی

«ده فرمان» بر پرده نمایش فیلم و گپ
 

«ده فرمان» بر پرده نمایش فیلم و گپ

هشتادمین جلسه فیلم و گپ باغ کتاب به نمایش و نقد دو قسمت از سریال 10 فرمان اثر کریستوف کیشلوفسکی اختصاص دارد.
یکشنبه، 07 آذر 1400 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی باغ کتاب تهران، هشتادمین جلسه فیلم و گپ باغ کتاب به نمایش قسمت هفتم و هشتم سریال 10 فرمان اثر کریستوف کیشلوفسکی محصول سال 1989سینمای لهستان اختصاص دارد. این برنامه از ساعت 17 در سالن شماره 8 باغ کتاب برگزار می‌شود و پس از نمایش فیلم سعید قطبی‌زاده منتقد سینما به نقد و بررسی فیلم خواهد پرداخت.
ده فرمان سریالی 10 قسمتی و موضوع آن ده فرمان موسی (ع) است. هر قسمت از سریال 1 ساعت است و موضوعاتی جدا از هم دارند. شخصیت‌ها در هر قسمت با چالش‌های اخلاقی مختلفی رو‌به‌رو می‌شوند و بازتاب فرامین موسی (ع) در زندگی شخصیت‌های فیلم مورد بررسی قرار می‌گیرد. در این برنامه فیلم و گپ دو قسمت از این سریال با عنوان «دزدی مکن» و «بر همسایه خود شهادت دروغ مده» به نمایش درمی‌آید.
سریال ده فرمان تحسین‌شده‌ترین اثر کیشلوفسکی است تا حدی که به عنوان بهترین اثر دراماتیکی که تا کنون برای تلویزیون ساخته شده است، شناخته می‌شود. این فیلم تحسین بسیاری از منتقدان را برانگیخت. همچنین استنلی کوبریک کارگردان شناخته شده سینما پیشگفتاری بر فیلمنامه ده فرمان نوشت و از این اثر تمجید کرد.
پس از نمایش فیلم سعید قطبی‌زاده منتقد و مدرس شناخته شده سینما به نقد و بررسی فیلم، ژانر و زمینه‌های فرهنگی آن می‌پردازد. برنامه فیلم و گپ با هدف نمایش و بررسی فیلم‌های مطرح ژانر کلاسیک از تابستان 98 هر چهارشنبه در باغ کتاب برگزار می‌شود.
علاقه‌مندان به تهیه بلیت می‌توانند از سایت رزرو باغ کتاب به نشانی  https://event.bagheketab.com/event/252 اقدام کنند.

تصاویر
  • «ده فرمان» بر پرده نمایش فیلم و گپ
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: