خرید اینترنتی کتاب و محصولات فرهنگی

برشی از یک کتاب؛ روزی روزگاری فوتبال
 

برشی از یک کتاب؛ روزی روزگاری فوتبال

این متن برشی کوتاه است از مقدمه‌ی کتاب «روزی روزگاری فوتبال» نوشته‌ی مرحوم دکتر حمیدرضا صدر، نویسنده‌ و مفسری که عشق دیوانه‌واری به فوتبال داشت.
یکشنبه، 25 مهر 1400 | Article Rating

مردی دوست‌داشتنی که مفسر پرطرفدار فوتبال بود، سال‌ها منتقد سینما بود، اقتصاد و شهرسازی خوانده بود، تحلیل‌های جامعه‌شناسی نابی داشت و سال‌ها داستان‌ها و ناداستان‌های جذابی می‌نوشت و ترجمه می‌کرد. کتاب «روزی روزگاری فوتبال» او نگاهی جذاب و جامعه‌شناسانه به فوتبال دارد. از زمین‌های خاکی تهران تا ترکیه. از ایتالیا و اسپانیا تا آلمان و انگلیس. از برزیل و آرژانتین تا آمریکا. مردم و فوتبال. تاریخ و فوتبال. سیاست و فوتبال. «روزی روزگاری فوتبال» سفری پر تب‌وتاب از دنیایی به دنیایی دیگر است. از فرهنگی به فرهنگ دیگر. بازگوکننده‌ی سایه‌روشن‌های ورزشی که مرزها را درنوردیده و قلب‌ها را با بهانه و بی‌بهانه فتح کرده. نمایشگر رویارویی شور مردم و قدرت‌طلبی سیاست‌پیشگان حول توپی گرد است و از حرکت باز نمی‌ایستد. قلم صدر بازتابنده‌ی شیفتگی مهارناپذیر آدم‌هایی است که نمی‌توانند دل‌هایشان را از فوتبال بکنند. توصیف‌کننده‌ی برق چشم‌های مشتاقی که نمی‌توانند مستطیل سبز را تماشا نکنند. روایت‌هایی زنده‌ و پرشور از فوتبال و زندگی.

روزی روزگاری فوتبال
نویسنده: حمیدرضا صدر
نشر چشمه
۴۱۱ صفحه

برای تهیه‌ی کتاب «روزی روزگاری فوتبال» و سایر کتاب‌های دکتر حمیدرضا صدر کافی است به فروشگاه کتاب بزرگسال «باغ کتاب» یا فروشگاه آنلاین «باغ کتاب» سر بزنید: shop.bagheketab.com

طرح: هادی حیدری

تصاویر
  • برشی از یک کتاب؛ روزی روزگاری فوتبال
  • برشی از یک کتاب؛ روزی روزگاری فوتبال
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: