خرید اینترنتی کتاب و محصولات فرهنگی

«رشته خیال»؛ یک عاشقانه افلاطونی
 

«رشته خیال»؛ یک عاشقانه افلاطونی

شصت و نهمین برنامه فیلم و گپ باغ کتاب به نمایش و نقد فیلم «رشته خیال» به کارگردانی پل توماس اندرسن اختصاص دارد.
دوشنبه، 22 شهریور 1400 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی باغ کتاب تهران، شصت و نهمین برنامه فیلم و گپ باغ کتاب به نمایش فیلم «رشته خیال» اثر پل توماس اندرسن و محصول سال 2017 سینمای آمریکا اختصاص دارد. این برنامه در سالن شماره 8 باغ کتاب از ساعت 17 نمایش داده می‌شود و سعید قطبی‌زاده منتقد سینما آن را نقد می‌کند.
رشته خیال فیلمی در ژانر درام و تاریخی با بازی دنیل دی-لوئیس، داستان یک طراح لباس در دهه 50 میلادی را روایت می‌کند. رینولدز وودکاک طراح لباس مشهور و موفقی است که برای زنان دربار و اشراف لباس طراحی می‌کند. او که به واسطه حرفه خود با زنان مختلفی در ارتباط است، با دختری جوان آشنا می‌شود و این آشنایی مقدمه رابطه‌ عاطفی ِ عجیب و متفاوتی می‌شود. 
این فیلم با واکنش مثبتی از جانب منتقدان رو‌به‌رو شد. همچنین جایزه اسکار بهترین طراحی لباس نودمین دوره جوایز اسکار را به دست آورد و در پنج بخش دیگر از جمله اسکار بهترین فیلم و بازیگر نقش اول مرد نامزد دریافت جایزه شد. دنیل دی-لوئیس، بازیگر پرطرفدار، پس از پایان فیلم‌برداری اعلام بازنشستگی کرد. 
پس از نمایش فیلم سعید قطبی‌زاده منتقد و مدرس سینما به نقد و تحلیل فیلم می‌پردازد و شرکت‌کنندگان هم می‌توانند سؤوالات خود را پیرامون فیلم مطرح کنند.
فیلم و گپ از برنامه‌های هفتگی باغ کتاب است که در چهارشنبه هر هفته فیلم‌های مطرح کلاسیک سینمای جهان را از منظر ژانر، زمینه تاریخی و کارگردانی نقد و بررسی می‌کند. علاقه‌مندان به شرکت در این برنامه می‌توانند برای تهیه بلیت از طریق سایت رویداد‌های باغ کتاب تهران به نشانی https://event.bagheketab.com/ اقدام کنند.
 

تصاویر
  • «رشته خیال»؛ یک عاشقانه افلاطونی
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: