خرید اینترنتی کتاب و محصولات فرهنگی

«شاهدی برای تعقیب»؛ داستان پیچیده یک قتل
 

«شاهدی برای تعقیب»؛ داستان پیچیده یک قتل

شصتمین برنامه «فیلم و گپ» باغ کتاب به نمایش فیلم «شاهدی برای تعقیب» اثر بیلی وایلدر اختصاص دارد.
دوشنبه، 17 خرداد 1400 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی باغ کتاب تهران، شصتمین برنامه فیلم و گپ باغ کتاب به نمایش فیلم «شاهدی برای تعقیب» محصول سال 1957 سینمای آمریکا اختصاص دارد. این برنامه از ساعت 16 روز چهارشنبه 19 خرداد‌ماه در سالن شماره 8 باغ کتاب تهران برگزار می‌شود. پس از نمایش فیلم سعید قطبی‌زاده، منتقد و مدرس سینما به نقد آن خواهد پرداخت.
شاهدی برای تعقیب فیلمی در ژانر جنایی و درام است که بر اساس رمانی به همین نام اثر نویسنده مشهور جنایی، آگاتا کریستی ساخته شده است. داستان فیلم درباره وکیلی سرشناس به نام «سر ویلفرید روبارتس» است که با از سرگذراندن یک سکته، وضع جسمانی خوبی ندارد و تصمیم به بازنشستگی گرفته است. اما به صورت تصادفی با مرد جوانی رو‌به‌رو می‌شود که متهم به قتل است اما نمی‌تواند بیگناهی خود را اثبات کند و همه‌چیز علیه او است. 
فیلم با لحظات نفسگیر، دیالوگ‌ها و رویداد‌های پرهیجان می‌تواند بیننده را میخکوب کند. بیلی وایلدر کارگردان فیلم، اگرچه با آثار طنز خود شناخته می‌شود اما توانسته یکی از بهترین آثار سینمای جنایی را کارگردانی کند. 
پس از نمایش فیلم سعید قطبی‌زاده مدرس و منتقد شناخته‌شده سینما به نقد ژانر فیلم و آثار کارگردان می‌پردازد و شرکت‌کنندگان نیز ضمن طرح پرسش‌های خود درباره فیلم، به بحث و گفت‌و‌گو پیرامون آن خواهند پرداخت. 
فیلم و گپ یکی از برنامه‌های هفتگی باغ کتاب تهران است که از از تابستان 98 در این مجموعه برگزار می‌شود. این برنامه هر چهارشنبه به نمایش و نقد فیلم‌های شناخته‌شده سینمای کلاسیک اختصاص دارد.
علاقه‌مندان برای تهیه بلیت این برنامه به سایت رویداد‌های باغ کتاب تهران به نشانی https://event.bagheketab.com/ مراجعه کنند. 
 

تصاویر
  • «شاهدی برای تعقیب»؛ داستان پیچیده یک قتل
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: