خرید اینترنتی کتاب و محصولات فرهنگی

«مرگ و دوشیزه» بر پرده نمایش فیلم و گپ
 

«مرگ و دوشیزه» بر پرده نمایش فیلم و گپ

پنجاه و نهمین جلسه فیلم و گپ باغ کتاب به نمایش و نقد فیلم «مرگ و دوشیزه» ساخته رومن پولانسکی اختصاص دارد.
یکشنبه، 26 اردیبهشت 1400 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی باغ کتاب تهران، پنجاه و نهمین برنامه فیلم و گپ باغ کتاب به نمایش و نقد فیلم «مرگ و دوشیزه» ساخته رومن پولانسکی و محصول سال 1994 سینما آمریکا اختصاص دارد. این برنامه روز چهارشنبه 29 اردیبهشت از ساعت 16در سالن شماره 8 باغ کتاب تهران برگزار می‌شود. پس از نمایش فیلم، سعید قطبی‌زاده به نقد و بررسی فیلم خواهد پرداخت.
«مرگ و دوشیزه» درامی رازآلود با بازی سیگورنی ویور، بن کینگزلی و استوارت ویلسون است و بر اساس نمایشنامه‌ای به همین نام نوشته آریل دورفمن ساخته شده است. پائولینا (ویور) همراه همسرش جرالدو (ویلسون) که یک وکیل بلند‌ پایه است در کشوری واقع در آمریکای جنوبی، که به نام آن اشاره نمی‌شود، زندگی می‌کنند. روزی جراردو همراه با مرد غریبه‌ای به خانه برمی‌گردد که به او برای رسیدن به خانه در شبی بارانی و طوفانی کمک کرده است. پولینا که در رژیم سابق زندانی و شکنجه شده است، غریبه (کینگزلی) را به عنوان شکنجه‌گر خود به خاطر می‌آورد و به فکر انتقام می‌افتد. 
رومن پولانسکی، کارگردان فیلم، از کارگردانان شناخته شده و صاحب سبک سینمای جهان است که پولانسکی که توانسته جوایز متعددی را از جشنواره‌های معتبر سینمایی دریافت کند. از فیلم‌های او می‌توان به با پیانیست (۲۰۰۲)، محله چینی‌ها (۱۹۷۴) و بچه رزماری (۱۹۶۸) اشاره کرد. 
پس از نمایش فیلم سعید قطبی‌زاده، منتقد شناخته شده سینما به نقد و بررسی فیلم می‌پردازد و شرکت‌کنندگان نیز می‌توانند درباره فیلم بحث و گفت‌و‌گو کنند. 
فیلم و گپ از برنامه‌های هفتگی باغ کتاب است و در هر برنامه آثار مشهور سینمای کلاسیک جهان را نمایش می‌دهد. پس از نمایش فیلم، سعید قطبی‌زاده منتقد و مدرس سینما به نقد و بررسی فیلم خواهد پرداخت و پس از آن شرکت‌کنندگان پرسش‌های خود را درباره فیلم مطرح می‌کنند. علاقه‌مندان به شرکت در این برنامه می‌توانند از طریق سایت رویدادهای باغ کتاب تهران اقدام به تهیه بلیت نمایند.
 

تصاویر
  • «مرگ و دوشیزه» بر پرده نمایش فیلم و گپ
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: