خرید اینترنتی کتاب و محصولات فرهنگی

«روبوکیدز»؛ یک ماجراجویی فضایی
 

«روبوکیدز»؛ یک ماجراجویی فضایی

تصور کنید وارد یک شهربازی شوید که تمام بازی‌های آن بر اساس تعامل انسان، روبات و کامپیوتر طراحی شده است. روبوکیدز شما را با این دنیای جذاب آشنا می‌کند.
چهارشنبه، 08 اردیبهشت 1400 | Article Rating

«سلام من آرسو هستم.» این اولین جمله‌ای است که با ورود به «شهربازی روبوکیدز» از «آرسو» می‌شنوید. آرسو روبات شهربازی تعاملی روبوکیدز است که تمام داستان این شهربازی درباره او، برادرش سامی و سیاره آنها «روبونوس» است. موجوداتی ضد‌قهرمان و انرژی‌خوار به نام «هیولوسی‌ها» سیاره «روبونوس» حمله کرده‌اند. حالا آرسو و سامی به زمین آمده‌اند تا با کمک زمینی‌ها برای شکست‌دادن هیولوسی‌ها و نجات سیاره‌شان انرژی جمع کنند. پایگاه زمینی آنها همان «روبوکیدز» است. 
شهربازی تعاملی-رباتیکی روبوکیدز یک تم‌پارک فناورانه با تم موجودات فضایی است حاصل تلاش مهندسان جوان ایرانی از شرکت دانش‌بنیان آرسام وابسته به دانشگاه صنعتی امیرکبیر است. این مجموعه با هدف ترکیب ایده‌پردازی، طراحی و تولید دانش رباتیک با بازی‌های تعاملی از پاییز سال 1398 در باغ کتاب تهران شروع به فعالیت کرده است. داستان روبوکیدز و بازی‌های آن برپایه انرژی و تحرک است. در شروع داستان و با ورود به روبوکیدز بچه‌ها مجموعه‌ای از بازی‌های هیجان‌انگیز و رقابتی را انجام می‌دهند و به عنوان جایزه گوی انرژی دریافت می‌کنند. این گوی‌های انرژی در پایان در سفینه موجودات فضایی قرار می‌گیرند تا انرژی لازم برای بازگشت به سیاره‌شان را به دست آورند. بازی‌ها ترکیبی از بازی‌های دیجیتالی و بدنی است. روبوکیدز یک کتاب کمیک استریپ هم دارد که با جزئیات زیادی داستان سامی و آرسو و سیاره‌ آنها را توضیح داده است. 


روبوکیدز 6 گروه بازی دارد که هر کدام از این گروه‌ها شامل قسمت‌ها و بازی‌های متفاوتی می‌شوند و مخاطبان آن کودکان و نوجوانان 2 تا 14 ساله هستند. این قسمت‌ها شامل است:
1-    ایستگاه ماشین‌های روبونوسی (روبوفایت و روبوریس)
2-    ایستگاه ماجراجویان (سفینه خاله‌بازی، ترامپولین، سرسره و استخر توپ)
3-    اتاق جادویی (تپ تپ تعاملی و فرش جادویی)
4-    شن بازی تعاملی (داستان کوسه، ماهی؛ جزیره و دریا)
5-    دونده روبونوسی (به همراه PS4 و ایر هاکی)
6-    کارخونه انرژی (به همراه سفینه فضایی)
ایستگاه ماشین‌های روبونوسی
در ایستگاه ماشین‌های روبونوسی، بازی‌‌های «روبوفایت» و «روبوریس» دو بازی رقابتی ماشین با کمک دسته‌های بی‌سیم است که به صورت فردی یا  گروهی برای بچه‌های 4 سال به بالا طراحی شده است. این بازی‌ها با هدف افزایش رشد شناختی و اجتماعی، کنترل تکانه‌ها و هیجانات حسی، ایجاد حس رقابت، احساس قدت و حس قهرمانی، تجربه احساس قهرمانی یا باخت، تلاش برای بقا در بازی و حس امید و جهت‌یابی و تفکر منطقی طراحی شده است. 


ایستگاه ماجراجویان
در ایستگاه ماجراجویان، بازی «سفینه خاله‌بازی» همان خاله‌بازی معروف است که تلاش می‌کند تا قوه تخیل کودکان را بالا برده، نقش‌‌های خانوادگی را آموزش داده و مهارت‌های زندگی مستقل را آموزش دهد. «ترامپولین» هم از دیگر یکی از محبوب‌ترین بازی‌های روبوکیدز است. که سفری ماجراجویانه و پیج در پیج برای بچه‌ها است. رفت‌و‌آمد از پله‌ها، مسیر مارپیچ و سرسره ترامپولین حتی برای بزرگ‌تر‌ها هم هیجان‌انگیز است. در نهایت این بخش یک استخر توپ هم دارد که کوچک‌تر‌ها می‌توانند در آن وقت بگذرانند.
اتاق جادویی
«تپ تپ تعاملی» و «فرش جادویی» بازی‌هایی با تمرکز بر برای هماهنگی هرچه بیشتر دست، پا و چشم‌ها است. در این بازی‌ها بچه‌ها باید تلاش کنند تا شکل‌های یکسان که به وسیله مونیتور نمایش داده می‌شود را پیدا کرده و با کمک هر دو دست یا پا آنها را انتخاب کنند. دستگاه‌ها نیز متوجه این هماهننگی در انتخاب اشکال یکسان شده و به بچه‌ها امتاز می‌دهد.
شن بازی تعاملی
در این بازی تصاویر کامپیوتری از یک دریاچه و ماهی‌های آن را بر روی یک صفحه شنی نمایش داده می‌شود. کودکان باید تلاش کنند تا با تغییر شکل شن‌ها، گود یا پر کردن آنها بتوانند ماهی‌ها را به آب برسانند. این بازی به پرورش تخیل، خلاقیت و افزایش حس ابتکار و سازندگی، آموزش مفاهیم صفات با رویکرد ریاضیاتی مانند: عمیق و عمیق‌تر، داخل و بیرون، بلند و کوتاه، آموزش مفاهیم کاربردی مانند گود‌ کردن و پهن کردن، داستان‌سازی و شکوفایی تخیل و تقویت عضلات دست و پنجه کمک می‌کند.
دونده روبونوسی
در این بازی بچه‌ها به کمک یک دوربین حساس به حرکت در فضای سیاره روبونوس شروع به دویدن می‌کنند. بچه‌ها باید با حرکت، دویدن و پریدن موانع سیاره روبونوس را پشت سر گذاشته و امتیاز کسب کنند. اما این استگاه فقط محدود به یک بازی نمی‌شود. این ایستگاه یک بازی پلی استیشن و ایر‌هاکی هم دارد که بچه‌های بالای 4 سال می‌توانند از آن استفاده کنند. 


کارخانه انرژی و سفینه
بازی کارخانه انرژی و سفینه با هم مرتبط هستند. بچه‌ها در کارخانه انرژی با عبور دادن یک توپ از لا‌به‌لای چرخ‌دنده‌ها باید انرژی و امتیاز لازم برای ادامه بازی را کسب کنند. پس از کسب این امتیاز می‌توانند به سفینه رفته و بازی‌های کامپیوتری مرتبط دریافت انرژی و ماجرای آرسو را انجام دهند. 
پس از پایان بازی‌ها بچه‌ها سراغ یک دستگاه انرژی دهنده می‌روند تا با بازی‌هایی که کرده‌اند تا برای نجات سیاره روبونوس به آرسو انرژی بدهند.
جشن تولد روبوکیدزی
روبوکیدز برای بچه‌ها جشن تولد هم برگزار می‌کند. این جشن با تم روباتیکی و با حضور روبات محبوب روبوکیدز، آرسو برگزار می‌شود.

تصاویر
  • «روبوکیدز»؛ یک ماجراجویی فضایی
  • «روبوکیدز»؛ یک ماجراجویی فضایی
  • «روبوکیدز»؛ یک ماجراجویی فضایی
  • «روبوکیدز»؛ یک ماجراجویی فضایی
  • «روبوکیدز»؛ یک ماجراجویی فضایی
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: