خرید اینترنتی کتاب و محصولات فرهنگی

«تیرانداز چپ دست»؛ داستان خشم و انتقام
 

«تیرانداز چپ دست»؛ داستان خشم و انتقام

پنجاه و هشتمین برنامه «فیلم و گپ» باغ کتاب به نمایش و نقد فیلم «تیرانداز چپ دست» محصول سال 1958 سینمای آمریکا اختصاص دارد.
یکشنبه، 19 اردیبهشت 1400 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی باغ کتاب تهران، پنجاه و هشتمین برنامه فیلم و گپ به نمایش و نقد فیلم «تیرانداز چپ دست» اثر آرتور پن محصول سال 1958 سینمای آمریکا اختصاص دارد. این برنامه روز چهارشنبه 22 اردیبهشت از ساعت 16 در سالن شماره 8 باغ کتاب تهران برگزار می‌شود و سعید قطبی‌زاده به روال هر هفته به نقد و بررسی فیلم خواهد پرداخت.
تیرانداز چپ دست فیلمی در ژانر وسترن است که فیلم‌نامه آن از یک مجموعه تلویزیونی به نام «مرگ بچه بیلی» الهام گرفته شده است. در این فیلم ویلیام بونی با بازی پل نیومن، نقش جوانی بی‌خانمان معروف به «بچه بیلی» را ایفا می‌کند که صاحبکارش با نام «تونستال» که پله‌داری خوشنام است به او جا و مکان داده و از او حمایت می‌کند. اما تونستال توسط گروهی از رقبایش بدون سلاح و بی‌دفاع کشته می‌شود و همین رویداد آتش خشم و انتقام را در بچه بیلی شعله‌ور می‌کند.
هرچند که فیلم در آمریکا مورد استقبال قرار نگرفت اما تحسین منتقدان فرانسوی را به همراه داشت. همچنین این فیلم توانست در سال 1961 جایزه معتبر انجمن منتقدان سینمایی بلژیک را کسب کند.
فیلم و گپ از برنامه‌های هفتگی باغ کتاب است و در هر برنامه آثار مشهور سینمای کلاسیک جهان را نمایش می‌دهد. پس از نمایش فیلم، سعید قطبی‌زاده منتقد و مدرس سینما به نقد و بررسی فیلم خواهد پرداخت و پس از آن شرکت‌کنندگان پرسش‌های خود را درباره فیلم مطرح می‌کنند. علاقه‌مندان به شرکت در این برنامه می‌توانند از طریق سایت رویدادهای باغ کتاب تهران اقدام به تهیه بلیت نمایند.
 

تصاویر
  • «تیرانداز چپ دست»؛ داستان خشم و انتقام
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: