خرید اینترنتی کتاب و محصولات فرهنگی

«فیلم و گپ» میزبان «جاده» می‌شود
 

«فیلم و گپ» میزبان «جاده» می‌شود

پنجاه و پنجمین نشست «فیلم و گپ» به نمایش و نقد فیلم جاده محصول سال 1954 سینمای ایتالیا اختصاص دارد.
دوشنبه، 18 اسفند 1399 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی باغ کتاب تهران، پنجاه و پنجمین نشست «فیلم و گپ» به نمایش و نقد فیلم جاده ساخته فدریکو فلینی و محصول سال 1954 سینمای ایتالیا اختصاص دارد. این برنامه روز چهارشنبه 20 اسفند در سالن شماره 8 باغ کتاب برگزار می‌شود و سعید قطبی‌زاده به نقد و بررسی آن می‌پردازد.
جاده فیلمی درام است و داستان معرکه‌گیری خشن و زورگویی به نام زامپانو با بازی آنتویی کویین را روایت می‌کند که دختر ساده و کم عقلی به نام جلسومینا با بازی جولیتا ماسینا را از مادرش می‌خرد تا در سفر‌هایش به شهر‌های مختلف او را همراهی کند. جلسومینا که همراهی با این مرد خشن را دوست ندارد، به شهر می‌گریزد. او در شهر با معرکه‌گیر دیگری آشنا می‌شود و به ماندن کنار او ابراز تمایل می‌کند. اما زامپانو او را پیدا می‌کند و ماجرا‌های جدیدی آغاز می‌شود.
جاده یکی از تأثیرگذار‌ترین فیلم‌های دهه 50 ایتالیا است. این فیلم توانست برنده جایزه بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان اسکار و همچنین برنده جایزه شیر نقره‌ای جشنواره سینمای ونیز شد. 
فیلم و گپ از برنامه‌های هفتگی باغ کتاب تهران است و در هر برنامه آثار مشهور سینمای کلاسیک جهان را نمایش می‌دهد. پس از نمایش فیلم، سعید قطبی‌زاده منتقد و مدرس سینما به نقد و بررسی فیلم خواهد پرداخت و پس از آن شرکت‌کنندگان پرسش‌های خود را درباره فیلم مطرح می‌کنند. علاقه‌مندان به شرکت در این برنامه می‌توانند از طریق سایت رزرو باغ کتاب اقدام به تهیه بلیت نمایند.
 

تصاویر
  • «فیلم و گپ» میزبان «جاده» می‌شود
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: