خرید اینترنتی کتاب و محصولات فرهنگی

«بیلیارد‌ باز»؛ داستان تغییر و تکامل
پنجاه و سومین برنامه «فیلم و گپ» برگزار می‌شود؛
 

«بیلیارد‌ باز»؛ داستان تغییر و تکامل

پنجاه و سومین برنامه «فیلم و گپ» به نمایش و نقد فیلم «بیلیارد باز» به کارگردانی رابرت راسن اختصاص دارد.
دوشنبه، 04 اسفند 1399 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی باغ کتاب تهران، پنجاه و سومین برنامه «فیلم و گپ» به نمایش و نقد فیلم «بیلیارد باز» به کارگردانی رابرت راسن محصول سال 1961 سینمای آمریکا اختصاص دارد. در این برنامه که چهارشنبه 6 اسفند ماه از ساعت 16 در سالن شماره 8 باغ کتاب برگزار می‌شود سعید قطبی‌زاده منتقد و مدرس سینما به نقد و بررسی فیلم می‌پردازد.
«بیلیارد باز» فیلمی درام با بازی پل نیومن درباره بیلیارد باز جوان و چیره‌دستی به نام «ادی فلسن» معروف به ادی تردست است که برای پیروزی بر بیلیارد باز قهار و شناخته‌شده‌ای معروف به «بشکه مینه‌سوتا» مبارزه کند. بازی آن‌‌ها ۳۶ ساعت طول می‌کشد و ادی که ابتدا برنده است، در‌نهایت به خاطر غرور و بی‌تجربگی بازنده می‌شود. ادی که پس از باخت درگیر ماجرا‌های عاطفی و تلاش برای کسب درآمد می‌شود و تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا بار دیگر بر حریف معروف‌ خود پیروز شود. 
فیلم «بیلیارد باز» با استقبال منتقدان و مخاطبان مواجه شد و به عنوان یک فیلم کلاسیک مدرن شهرت یافت. این فیلم نامزد دریفت جوایز مختلفی از جشنواره‌های سینمایی متعدد مانند اسکار، بفتا و گلدن گلوب شد که در نهایت موفق به دریافت اسکار بهترین فیلم‌برداری و بهترین طراحی صحنه و همچنین در پانزدهم دوره برگزاری جوایز بفتا، موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم و بهترین بازیگر نقش اول شد.
پس از نمایش فیلم، سعید قطبی‌زاده منتقد و مدرس سینما به نقد و بررسی فیلم خواهد پرداخت، سپس شرکت‌کنندگان پرسش‌های خود را درباره فیلم مطرح می‌کنند.
فیلم و گپ یکی از برنامه‌های باغ کتاب تهران است که از تابستان 97 با هدف معرفی، نمایش و نقد فیلم‌های مطرح و شاخص سینمای کلاسیک در باغ کتاب تهران آغاز به کار کرد. این برنامه هر چهارشنبه میزبان علاقه‌مندان سینما به‌خصوص سینمای کلاسیک است. علاقه‌مندان به شرکت در این برنامه می‌توانند از طریق سایت رزرو باغ کتاب اقدام به تهیه بلیت نمایند.
 

تصاویر
  • «بیلیارد‌ باز»؛ داستان تغییر و تکامل
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: