خرید اینترنتی کتاب و محصولات فرهنگی

نقشه ترور رئیس جمهور در «روز شغال»
پنجاه و دومین برنامه «فیلم و گپ» برگزار خواهد شد؛
 

نقشه ترور رئیس جمهور در «روز شغال»

پنجاه و دومین جلسه فیلم و گپ به نمایش و نقد فیلم «روز شغال» اثر فرد زینه‌مان اختصاص دارد.
دوشنبه، 27 بهمن 1399 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی باغ کتاب تهران، پنجاه و دومین جلسه فیلم و گپ به نمایش و نقد فیلم «روز شغال» ساخته کارگردان شناخته شده اتریشی فرد زینه‌مان و محصول سال 1973 سینمای فرانسه و انگلستان اختصاص دارد. فیلم در روز چهارشنبه 29 بهمن‌ ماه از ساعت 16 در سالن شماره 8 باغ کتاب تهران نمایش داده می‌شود و پس از نمایش فیلم، سعید قطبی‌زاده منتقد سینما به نقد و بررسی فیلم خواهد پرداخت. 
«روز شغال» فیلمی مهیج و سیاسی با بازی ادوارد فاکس و مایکل لونزدل است که بر اساس رمانی به همین نام اثر فردریک فورسایت ساخته شده است. فیلم درباره یک آدمکش حرفه‌ای با نام مستعار «شغال» است که در تابستان 1963 برای ترور رئیس جمهور فرانسه «شارل دوگل» استخدام می‌شود. «شغال» که به مهارت و خودنسردی‌اش در به ثمر رساندن مأموریت‌ها معروف است تمام تلاش خود را به کار می‌بندد تا از نفوذ سرویس اطلاعاتی فرانسه به این مأموریت جلوگیری کند. اما در جریان دستگیری یکی از عوامل او، مأموریت «شغال» فاش می‌شود. 
روز شغال توانست نظرمثبت منتقدان را جلب کند. این فیلم توانست نامزد جایزه بهترین تدوین از جشنواره سینمایی بفتا و اسکار شود که در نهایت موفق به کسب این جایزه از جشنواره سینمایی بفتا شد. همچنین جایزه بهترین تدوین را از جشنواره سینمایی بفتا کسب کند، همچنین در جشنواره سینمایی گلدن گلوب نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم درام، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم‌نامه شد.
برنامه فیلم و گپ پیشتر میزبان فیلم «جولیا» از فرد زینه‌مان بود. پس از نمایش فیلم، سعید قطبی‌زاده منتقد و مدرس سینما به نقد و بررسی فیلم خواهد پرداخت و پس از آن شرکت‌کنندگان پرسش‌های خود را درباره فیلم مطرح می‌کنند. 
فیلم و گپ یکی از برنامه‌های باغ کتاب تهران است که از تابستان 97 با هدف معرفی، نمایش و نقد فیلم‌های مطرح و شاخص سینمای کلاسیک در باغ کتاب تهران آغاز به کار کرد. این برنامه هر چهارشنبه میزبان علاقه‌مندان سینما به‌خصوص سینمای کلاسیک است. علاقه‌مندان به شرکت در این برنامه می‌توانند از طریق سایت رزرو باغ کتاب اقدام به تهیه بلیت نمایند. 
 

تصاویر
  • نقشه ترور رئیس جمهور در «روز شغال»
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: