خرید اینترنتی کتاب و محصولات فرهنگی

گردش در باغ علم نوجوان؛ «سیم‌پیچ تسلا»
 

گردش در باغ علم نوجوان؛ «سیم‌پیچ تسلا»

با بخش «سیم‌پیچ تسلا» در باغ علم نوجوان «باغ کتاب» آشنا شوید.
یکشنبه، 26 مرداد 1399 | Article Rating

در باغ علم نوجوان دستگاه‌های جذاب فراوانی وجود دارد که هرکدام به گوشه‌ای از دنیای علم سرک می‌کشند. اما یکی از هیجان‌انگیزترین آن‌ها «سیم‌پیچ تسلا» است که می‌تواند نیروی الکتریسیته دریافتی را چند برابر تقویت کند و مانند یک رعدوبرق آن را تخلیه کند.

«سیم‌پیچ» تسلا دستگاهی است که برق 220 ولت شهری را به یک‌میلیون ولت با فرکانس بسیار زیاد تبدیل می‌کند و قوس‌های الکتریکی بزرگ ایجاد می‌نماید. این قوس‌ها درواقع تخلیه الکتریکی بار از روی کلاهک است که به نزدیک‌ترین جسم رسانا منتقل می‌شود (در اینجا نوک برج میلاد). در پدیده رعد‌و‌برق هم شبیه این تخلیه بار الکتریکی اتفاق می‌افتد. توری فلزی که دور مولد را گرفته است، قفس فارادِی نام دارد که مانع خروج امواج الکترومغناطیسی از محدوده دستگاه می‌شود و جان شما را از خطر برق‌گرفتگی حفظ می‌کند.   

«باغ علم نوجوان» در طبقه‌ی اول «باغ کتاب» قرار دارد و هرروز از ساعت ۹ صبح تا ۱۰ شب در خدمت شماست. اطلاعات بیشتر درباره‌ی این سرزمین جذاب علمی و سرگرم‌کننده را می‌توانید در حساب کاربری باغ علم نوجوان در شبکه اجتماعی اینستاگرام @iransciencepark  ببینید. این روزها کل مجموعه‌ی «باغ علم نوجوان» هرروز ضدعفونی و پروتکل‌های بهداشتی در آن رعایت می‌شود.

 

تصاویر
  • گردش در باغ علم نوجوان؛ «سیم‌پیچ تسلا»
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: