خرید اینترنتی کتاب و محصولات فرهنگی

معرفی کتاب «قدیس»، روایتی متفاوت از زندگی امیر المؤمنین
 

معرفی کتاب «قدیس»، روایتی متفاوت از زندگی امیر المؤمنین

باغ کتاب تهران به مناسبت عید سعید غدیر خم کتاب «قدیس» نوشته «ابراهیم حسن بیگی» را معرفی می‌کند.
دوشنبه، 04 تیر 1403 | Article Rating

کتاب «قدیس» نوشته‌ «ابراهیم حسن بیگی»، با نگاهی تاریخی به حدود ۵سال حکومت و خلافت امام علی (ع) می‌پردازد. کتاب «قدیس» در قالب یک رمان تاریخی جذاب، داستان کشیشی را روایت می‌کند که در پی شناخت شخصیت امیر المؤمنین، علی (ع)، به تحقیق درباره حکومت امام علی (ع) پرداخته و با ذکر یکی از ویژگی‌ها و ابعاد زندگی امام، آن دوران را با زبانی داستانی روایت می‌کند. 
«ابراهیم حسن‌بیگی» در این اثر با نثری روان و پرکشش، زندگی حضرت علی (ع) را به گونه‌ای روایت می‌کند که خواننده در طول مطالعه، نه تنها غرق در لذت داستان‌سرایی می‌شود، بلکه به‌طور نامحسوسی ابعاد شخصیتی و تاریخی این امام بزرگوار را از زاویه‌ای تازه و با لحنی ساده کشف می‌کند. روایت این رمان به گونه‌ای است که مرز بین رمان و تاریخ از بین می‌رود. 
یکی از دلایلی که «قدیس» توانسته خوانندگان زیادی را به تحسین برانگیزد، رویکرد نوین و متفاوت آن نسبت به داستان‌های دینی معاصر است. برخلاف بسیاری از آثار مذهبی که تاکنون خوانده‌ایم، این رمان با ترکیب داستانی جذاب و محتوای غنی تاریخی و دینی، تجربه‌ای متفاوت و ارزشمند را برای خوانندگان به ارمغان می‌آورد.
در مجموع، رمان «قدیس» نه تنها به‌عنوان یک اثر ادبی بلکه به‌عنوان دریچه‌ای نو به زندگی و شخصیت حضرت علی (ع) مورد توجه و استقبال فراوانی قرار گرفته است و می‌توان آن را یکی از مهم‌ترین آثار ادبیات معاصر ایران در حوزه دینی دانست.
 

تصاویر
  • معرفی کتاب «قدیس»، روایتی متفاوت از زندگی امیر المؤمنین
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: